Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite
E36 M3 rallipelejäkin on laidasta laitaan, osa niin vakioita että passaa ajella hyvinkin kauppareissut. Mutta onko ne valkokilpisiä, voipi olla toinen tarina.
Paremmat noista on sitten muokattu takapään tuennoiltaan jne. että en lähtis ees konttorille viemään. 
|
Kisa-autothan on nykyisin pääosin veroseuraamusten välttämiseksi punakilpisiä eli käytettävissä vain kisapäivänä ja tietyllä alueella. Tuo jo mainittu M3 Bemari on lähes vakio ja voihan sillä siviilissäkin (jos kilvissä) ajella jos haluaa "elvistellä" kylillä

, mutta autourheiluun vakavasti suhtautuva ajelee kyllä siviiliajot jollakin muulla ajokilla ja kilpurilla sitten ralleissa.

Siviilikäyttöä haittaa myös nykyiset rallin kaarisäännöt, joka käytännössä merkitsee, että kilpurista tulee kaksipaikkainen. Poikkeuksena muutamat vanhemmat historikpelit joissa kaarisäännöistä sallitaan poikkeuksia, mutta jos olisin kunnollisen ralliauton onnistunut hankkimaan niin enpä sillä siviiliä lähtis ajelemaan. Ei se lisäkilometreillä ainakaan parane
Mitä tuohon konttorilleviemiseen tulee niin kaikki nykyiset ralliauto ovat tieliikennekatsastettuja riippumatta siitä ovatko kilvissä tai punakilpisiä eli ihan huoletta voi laitteen viedä konttorille!!

Ralliautot vaan käytetään nimetyillä konttoreilla joissa on valtuutetut ralliautokatsastajat. Kisakatsastukset ovat sitten vielä erikseen joka kisassa.
Kysyjä on selkeästi täysin pihalla autourheilun ja rallin säännöistä joten suosittelen ensin lukaisemaan AKK:n säätökirjan ja miettimään sitten miten tuon ajokkiasian ratkaisee.