Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kairala
Eipä nyt poijat takerruta pikku seikkoihin
Se kyllä kiinnostais se tomaatti-laatikko mutta jostaki kuullu semmosta että tuppaisivat porsimaan metsikkö käytössä?
Lämpenee liikoja yms??
Itsellä ei tosin käytännön/teorian kokemusta ole asiasta ollenkaan.
"isot" poijat voi varmaan kertoa asiasta tarkemmin.
Eikös nuo laatikot ole sähkö ohjattuja? Saattaa olla melkonen savotta iskeä alle..
|
Ne porsii väärän käytön takia ja jäähdytyksen puutteeseen, mitkä aika oleellisesti liittyy toisiinsa - ei siksi että laatikko olisi huono/ heikko. AW4 kestää ihan hyvin kunhan ei anna lämmetä liikaa. Kunnon öljynjäähdytin (= iso alumiininen viskoflektin kohdalle syylarin eteen sijoitettuna), oikeat öljyt (dexron III), ja lämpömittari auttaa jo paljon. On ihan oikeasti kestävä laatikko XJ:n painoiseen/ tehoiseen autoon, mutta lämpenee todellakin varsin runsaasti ilman kunnon jäähdytystä - ja lämpö on tunnetusti automaattilaatikon pahin tappaja huonojen tai väärien öljyjen lisäksi.
Ei se manuaali-> automaatti vaihto ihan älytön projekti pitäisi olla, mutta onhan siinä tietysti hommaa ja aika kasan tarvitset osia tomaatti- Cherokeesta. Ainakin moottorin älyboksin suunnilleen samanikäisestä automaagilla olevasta (teoriassa '91-'96 väliltä olevissa koneissa toimii sama boksi, mutta varmempaa on kattoa boksin numerot että täsmää), laatikon älyboksin, sekä tietysti itse laatikon ja siihen kuuluvat roippeet sekä kardaanit. Sitä en muista että onko manuaaleissa automaatin täydelliset johtosarjat valmiina, epäilen että ei.