Mulla on 2000 vm 3.0Di, eli Y61. Kone laukesi, kun edellisen omistajan aikana remontti tehty vajavaisesti => ei tietoa tarpeeksi.
Tuosta koneen väännöstä alhaalla oon kyllä ihan eri mieltä, tosin mulla automaagiloota, mutta jaksaa vääntää hyvin, jopa Tojota-miehen mielestä
Suurin osa remonteista johtuu käyttäjän virheistä ja nuo laakeriongelmat on ennemminkin 2.5l koneen vika johtuen heikosta laakerimateriaalista parin vuosimallin kohdalla.
Ajettavuudeltaan rolli vetää vastaavaa tojota-leiriä pataan 100-0, mutta todistetusti tojo (varsinkin koneet) kestää käsittämättömän määrän väärinkäyttöä ja laiminlyöntejä

.
Vauhtipyörävikoja on, kun se kaksoismassa-ratas ei kestä siinä yhtään sen enempää, kuin missään muussakaan vehkeessä.
Kannet menee halki, kun käytössä on ns overboost-toiminto päästöjen takia, eli maantiellä nostetaan turbon paineita luokkaan 1,4bar, sama halkaisee myös mäntiä. Tuota overboost-pahaa lisää tukkeutunut EGR ja likainen MAF/cooleri, jonne menee öljysumua huohottimesta.
Kaikki nää on helposti estettävissä, jollain vehkeellä ajaa ihan hyviä määriä ikänsä aikana, sen on esim Irlannin armeija todistanut ja Australiassa Patrolleja taitaa olla enemmän, kuin Tojotia.
Joka kyllä todistaa ennemminkin niiden pääalaspäin elämisen vaikeutta
Noita rajuja öljyvuotoja vs Tojo en allekirjoita, näyttäs kaikki tojot enemmän tai vähemmän vuotavan ulospäin, eli ihan samanlaisia siinä suhteessa.
Minä pääsin ihan normiajolla alle 10 kulutuksella...
Mutta ne remonttien hinnat, prkl että maksaa tuohon koneeseen osat ja paljon, sillä hinnalla saa aika monta tojotan konetta...
Ja Euroopasta ei ees saa kaikkia osiakaan, tana että on välillä hankalaa, nyt on hakusessa männäntappien helat, kun ei viittis vanhoilla kasata.
Että tämmöstä vertailua täältä käsin
-P-