Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja THD
Mitähän tuommosesta 2.4d 91vm yli 400 tonnia ajetusta tarosta (hilux) kannattaa erityisesti tutkia ennen kuin alkaa kauppoja tekemään vai kuinka paljon tuommosella vehkeellä yleensäkään ajaa? vai olisko tuommonen alle 300 tonnia ajettu vastaava bensa kannattavamp?
|
Oikeestaan molempiin pätee se että riippuu käyttäjästä,jos hyvin huollettu ni tossa pensa koneisessa ei voimansiirto ole ihan loppu vielä. Juurikin 400tonnin jälkeen alkaa voimansiirto olla tiensä päässä,voi olla että jo 300 tonnia ajetussa on takaperä väljä niinku laatikotkin. Ei noissa mitään tyyppivikaa ole,pensamalleissa 4y ja 4y-e koneisia kannattää välttää. Ovat suht varmatoimisia mutta päästöjen kanssa voi olla vaikeuksia,tehottomia ja kuluttaa seka ajossa 12-14l. Dieselmalleja on ollu 700tonnia ajettuina jopa,yleensä puolen millin paikkeilla porsii jo. Ei nekään mitään raketteja ole mutta varmatoimisia ja pelaa pakkasessa ja osia löytyy. Pahin vika on oikeestaa ruoste,enimmäkseen korissa ja rungon takapää. Jos muuten hyvä ni perä remontti alkaa 300€ jos täysin paskana ni käytettyä 500€ romiksilta,laatikkoja on tarjolla kun on sama vuodesta 86-97. Etupään nivelissä tuppaa väljää olemaan vanhemmiten ja palloja on kaikkiaan 4kpl ja alkaen 20€/kpl. käytetystä autosta pääsee eroon ja arvo ei enää juuri tipu,kunto ratkaisee myytäessä.