Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KooPee
Trailmasterilta löytyy +50mm takapää, korkeempaa en ihan heti suosittelis, etupää on kumminkin joustoiltaan hieman rajoittunut...
Terrano I, WD2186-9/95 +25/50mm TUW =o.k. S11219sarja  257700  258450 116750  176102
|
Hmm, saakohan näitä mistä kaupasta tilatuksi? En löytänyt mitään kauppaa joka olisi Suomeen toimittanut kun netistä katselin... vois olla aika lähellä tuo 50mm, tuolla 20mm nostolla jää perä ehkä vielä keulaan nähden matalammaksi.
Jousilautaset onneksi ehyet, kuten runkopalkitkin vielä ihan älyissään... Otin auton nosturille ja vaihteistonosturilla aina yhtä puolta kuormittamalla huomasin ainakin juuri oikean puolen iskarin olevan mennyttä, lonksuu alkumatkasta ja tunnostaa (kuin myös vasen) jossain määrin hyppykepille...
Kyseessä on Sachsin iskarit eli eivät varmastikaan ole japanialaisessa alkuperäiset, mietin että onkohan nämä ilmaiskarit tai jotain? Tällöinhän ne vähän kantaa kuormaakin, niin voisiko olla että tämä väsyneempi puoli nyt sitten jää alemmaksi..?
Akselin riippuessa vapaasti oli se melkolailla suorassa ja jousen pituudet ainakin vapaariipunnassa samat, eli kierrettä ei ainakaan ole poikki. Voiko sitten toinen olla kuoleutunut enempi eli kuorman tullessa päälle painuukin enemmän?
Iskarin vaihto siis on myös edessä, onko suosituksia, varmaankin ilmaiskarit kannattanee laittaa? Ja tosiaan pitänee ottaa tuo seikka myös huomioon minkä KerT toi esille, eli iskarinkin tulee olla varmaan vakiota pidempi jos meinaa sen 50mm perää nostaa?
Kai se kohta on sama jo hommata joku kokonainen liftkitti, tulee pian yhtä kalliiksi ja saa kerralla koko alustan kuntoon