Viestiketju: Auto AVK:sta
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 20.08.2011, 22:38
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Eiköhän tuo jonkinlaisen rikoksen tunnusmerkit täytä.
Keksitty nimi osoitteineen menee kyllä läpi, eikä välttämättä herätä kenenkään huomiota. Tietty jos sama ukko laittaa luovutusilmoituksia olemattomille henkilöillle useammin ja jos vaikka autotkin sattuu jostain löytymään voi joku tutkia asiaa. Luovutusilmoituksella ei auton omistaja vaihdu, koneella vaan näkyy että on ilmoitettu omistajan vaihtuneen.
Siis.. Pakko tähän hiukan treadiin hiukan puuttua...

Jos olet myynyt auton jonnekin ja siitä tulee jälkipyykkiä, kuten kamerasakkoja, parkkisakkoja tai mitävaan..
-- Ja sulla on siitä paperi näyttää, niin ongelma ratkaistu, lähimpään kats.konttoriin näyttämää lappu jotka sen pistää trafille tiedoks. Ongelma seuraavan omistajan. Kannattaa pyytää myytäessä sen ostajan hetu siihen luovariin...
-- Etkä olekkaan tehny sitä luovaripaperia, niin täytyy mennä kats.konttorille tekemään ilmoitus "myyty tuntemattomalle". En muista mitä tuohon lappuun tulee täyttää mutta tais siin olla ainakin ajankohta, koska myyty.. Ym tietoja. Mut homma hoituu kuitenkin. Tosin pitkällä viiveellä, mut toimii. Testattu.

Ite kun noita romuhommia olen hoitanut, niin ei Kuusakoski niin tarkkaan murehdi, mis kunnos autot on, kunhan on korinumero jäljel ja selkee. AIna kun auton sinne olen luovuttanu, niin korinumero tarkastetaan trafin tietokannasta. Kyl sen auton päältä näkee, onko harhateillä oleva naapurin mersu vaiko oikeasti pellonreunassa maannut hylsy.
Lisäks olen koittanu saada romuihin mahd.paljon painoa muun metalliromun muodossa, niin on tullu painoa(rahaa) paremmin....

Olen käsittänyt että ei ole Kuusakosken suunnalta tullut jupinaa kokonaisista tai vajaista autoista vaan nimenomaan siitä välikädestä (hinurifirmat, autojobbarit ym), koska romuissa on hyvä varaosa-arvo. Tai jopa jälleenmyyntiarvo kokonaisena tai jopa katsastettuna.

Itse vastaavana "välikätenä" kysyn auton luovuttajalta, jos haluaa nimenomaan...
-- romutustodistuksen, selvä, sellainen tehdään ja auto sen kummemmin ihmettelemättä paaliin. (Tällainen tapaus on esim, jos on jonkun isopapan tms auto, jota ei haluta antaa muualle, vaan tunnesyistä tms nimenomaan pois käytöstä)
-- luovari riittää, katotaa onko mulla ideaa myydä joku nippeli jonnekin tai jopa katsastaa auto. Paaliin tai liikenteeseen.

Mul on se oleellisinta, että auton luovuttajalle asia tehdään helpoks, varmaks ja ilmaiseks. Tai jopa jonkun kympin voin maksaa, jos hyvä romu on.

Stena taas vaatii ilmeisesti että autossa olisi ainakin moottorikikkare pellin alla. Tähän on vissii sovellettu sit minkä tahansa autonromun motteja, jotka tiputettu pellin alle. Motis on joko paljon rautapainoa tai sitte alumiinia. Rahanarvoista molemmat suuris määris.

En muista sainko avaudutta tarpeeksi mutta laitan lisää jos tulee mieleen. Saa kysyä jos on epäselvää joku juttu? Hehe, niin tai jos vaikka sattuis pihan peräl olee joku kiva romuauto, joka täytyy pois noutaa.
terppi(at)gmail.com tai O4OO3S121S
Vastaa lainaten