Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 15.08.2011, 15:47
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Tuli annettua jäähdytysjärjestelmälle kunnon huuhtelu, kun nesteen väri ei meinannut viime syksyn kahdesta vaihdosta huolimatta muuttua vihreäksi. Ryyditykseksi vaihto-operaatiolle kone pärskäytti vedet viime ajokeikalla pihalle flektin johdon unohduttua irti edellisten huoltojen jälkeen. Eli alaroppu, alavesi & lämppärin letku ja termari irti (juu pultit aukes tosi nätisti eikä mitään katkeilun merkkejä ) ja sitten vain vettä joka tuutista reilusti. Ruskeaa tuli aikansa ja sitten loppui. Uusi termari kiinni, nesteet sisään ja menoksi. Pitäs lämppärin ruveta antamaan kylmillä keleillä reilusti lämpöä, kun viimeiset tukkeet on poissa.

Vaikka XJ:n konehuone on tunnetusti yksi maailmankaikkeuden kuumimpia paikkoja, pysyy se ihan nätisti riittävän viileänä, vaikka ulkona olisi +35°C lämmintä ja ilmastointi päällä, kunhan vain muistaa pitää ne flektin johdot kiinni. Konepelti tuulihaassa ei ole pakollinen toimi, vaikka jotkut niin ihan vain varmuudeksi tekevät. Tietysti jos on väärät ontelot täynnä kusta ja paskaa, niin siinähän keittää ja pihalle tulee sitä itteensä... Kannattaa siis pitää kone puhtaana, piuhat ja ruuvit kiinni...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten