Näytä yksittäinen viesti
  #18  
Vanha 15.08.2011, 13:43
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Kylläpäs teettää kovasti töitä yksi vuotava stefa.
Hyväähän niistä ei saa, muutakuin ottamalla kampiakselin kokonaan pois ja liimaamalla tiivisteet paikalleen.
Tod. näk. juuri se yläpuoleinen tiiviste vuotaa.
Samalla vaivalla vaihtaa ne muutaman kympin maksavat laakeriliuskatkin kampiakselille ja kiertokankiin.
Sitten sillä taas ajelee puoli miljoonaa huoletonta km:ä...

Parissakin koneessa tullut vastaan, että se mäntää jäähdyttävä suutin on viallinen ja kusee myös tyhjäkäynnillä.
Silloin karkaa tyhjäkäynnin öljynpaineet ihan suotta ja painemittari näyttää alle kiloa.
Eli öljysuihkutkin irti ja testaa vaikka paineilmalla, että aukeavat vasta jossain 1,5-2 barin paikkeilla, tai jopa ylempänä.

Tuosta laakeripukin vaihtamisesta: Laakeripukit on koneistettu aina vain siihen yhteen koneeseen.
Eli pulteilla laakeripukki/t oikeaan momenttiin ja sitten koneistetaan kaikki runkolaakereiden reiät samaan linjaan.
Joskus nuoruusvuosina tuli kasailtua noita palapelikoneita, mutta silloin pitää tarkistaa tuo laakeripukkien "suoruus".
Pahimmillaan niissä on puolenkin mm:n kynnys, jos siis laittaa toisen koneen laakeripukin tai oman koneen laakeripukin väärinpäin (sinne missä se sopii olla väärinpäin).
Tämä tietää kyseisen laakerin ennenaikaista kuolemaa...
Jep. Pitää nyt vähän aikaa miettiä mitä teen.
Kaikista helpointa olis varmaa kohta vaihtaa toinen kone sinne.
Ja laakeripukin kun vaihdoin niin siirsin vanhasta sen liuskan uuteen.
Ja kevyesti hioin vesihiomapaperilla ennen paikalleen laittoa...
Vastaa lainaten