Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 02.03.2004, 23:30
anttir:n Avatar
anttir anttir ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.07.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 866
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Tuli tossa taas yksi cruiseri lisää tallin taakse kun hankin '81 HJ-60 raadon kokoelmiini. Näin vanha HJ on aika bullshit kun siinä ei oo ees FF taka-akselia
Hei, jokainen Cruiseri on hyvä Cruiseri..!

Ei se FF ole välttämättä avain onneen, kovassa käytössä jotkut väittävät että SF on parempi; FF:n keskiöistä kuulemma tunkee pultit irti hanakasti...?

Lainaus:
quote:
mutta tarkoituksena olisi ainakin heittää etuaksulan levyjarrut BJ-40 akseliin. Onko levyjen vaihto ihan suora bolt on hommeli ja mitä ongelmia voi tulla eteen. Riittääkö 40 jarrupääsylkässä tehot levyille ja joutuuko jarrubalanssin takia virittämään jonkun kalliin venttiilin?
Minullakin edessä piakkoin. On "bolt on" oikeilla palikoilla, eniten ongelmia aiheuttaa ohjausvarsi; HJ-60 käyttää isompia raidetangon päitä kuin BJ-40, ja ohjausvarren nivelen pään pultit ovat leveämmällä muistaakseni -83 jälkeen. Eli <-83 palikat, niin BJ-40 ohjausvarsi pitäisi sopia. En muista tätä nyt ihan varmuudella, kaveri auttoi palikoiden haalimisessa kun tein tämän homman edelliseen BJ:hini.

Pääsylinteri pitäisi olla levyjarrullisesta (BJ-42 tai BJ-45, HJ-60 vaatii kai vähän sovittelua..?), ominaisuudet on erilaiset; levyjarrulla pitää olla enemmän painetta ja vähemmän tilavuuden muutosta kuin rumpujarrulla. Ja levyjarrullisissa on erillinen paineensäätöventtiili. Minä päädyin laittamaan Wilwoodin säädettävän "proportioning valve":n, vaikka ei sillä säädöllä nyt niin kovin paljoa tehnyt. Se alentaa takapään painetta, muuten kai takapää vetää lukkoon ensin. http://www.wilwood.com/products/valves/valves.asp. U.S.Partsista ostin, ei kai se mikään kauhean kallis ollut, en muista.

Ai mutta jos sulla on elintenluovuttaja-auto, niin siinähän pitäisi olla se paineensäätöventtiili..? Erillinen loota pääsylinterin jälkeen.

Lainaus:
quote:
Toinen kiinnostava ajatusleikki olisi heittää HJ:n kutoskone berttaan. En oo viäl mittaillu kuinka pitkä hj:n tekniikkapaketti on verrattuna bj:n vastaavaan.
No "BJ":hän on alunperin tehty kutoskoneelle. 4-sylinterisen ja syylärin väliinhän jää pitkä tuulitunneli. Tässä on kuva minun autosta, jossa on 6-sylinterinen 3.6-litrainen H-kone, kaiketi aivan saman pituinen kuin 2H:

(Kuvasta saa klikkaamalla isomman -- eiks oo hienoo?!?)


--
Antti R.
1978 HJ-45LP
Vastaa lainaten