Lainaus:
quote:
Tuli tossa taas yksi cruiseri lisää tallin taakse kun hankin '81 HJ-60 raadon kokoelmiini. Näin vanha HJ on aika bullshit kun siinä ei oo ees FF taka-akselia
|
Hei, jokainen Cruiseri on hyvä Cruiseri..!
Ei se FF ole välttämättä avain onneen, kovassa käytössä jotkut väittävät että SF on parempi; FF:n keskiöistä kuulemma tunkee pultit irti hanakasti...?
Lainaus:
quote:
mutta tarkoituksena olisi ainakin heittää etuaksulan levyjarrut BJ-40 akseliin. Onko levyjen vaihto ihan suora bolt on hommeli ja mitä ongelmia voi tulla eteen. Riittääkö 40 jarrupääsylkässä tehot levyille ja joutuuko jarrubalanssin takia virittämään jonkun kalliin venttiilin?
|
Minullakin edessä piakkoin. On "bolt on" oikeilla palikoilla, eniten ongelmia aiheuttaa ohjausvarsi; HJ-60 käyttää isompia raidetangon päitä kuin BJ-40, ja ohjausvarren nivelen pään pultit ovat leveämmällä muistaakseni -83 jälkeen. Eli <-83 palikat, niin BJ-40 ohjausvarsi pitäisi sopia. En muista tätä nyt ihan varmuudella, kaveri auttoi palikoiden haalimisessa kun tein tämän homman edelliseen BJ:hini.
Pääsylinteri pitäisi olla levyjarrullisesta (BJ-42 tai BJ-45, HJ-60 vaatii kai vähän sovittelua..?), ominaisuudet on erilaiset; levyjarrulla pitää olla enemmän painetta ja vähemmän tilavuuden muutosta kuin rumpujarrulla. Ja levyjarrullisissa on erillinen paineensäätöventtiili. Minä päädyin laittamaan Wilwoodin säädettävän "proportioning valve":n, vaikka ei sillä säädöllä nyt niin kovin paljoa tehnyt. Se alentaa takapään painetta, muuten kai takapää vetää lukkoon ensin.
http://www.wilwood.com/products/valves/valves.asp. U.S.Partsista ostin, ei kai se mikään kauhean kallis ollut, en muista.
Ai mutta jos sulla on elintenluovuttaja-auto, niin siinähän pitäisi olla se paineensäätöventtiili..? Erillinen loota pääsylinterin jälkeen.
Lainaus:
quote:
Toinen kiinnostava ajatusleikki olisi heittää HJ:n kutoskone berttaan. En oo viäl mittaillu kuinka pitkä hj:n tekniikkapaketti on verrattuna bj:n vastaavaan.
|
No "BJ":hän on alunperin tehty kutoskoneelle. 4-sylinterisen ja syylärin väliinhän jää pitkä tuulitunneli. Tässä on kuva minun autosta, jossa on 6-sylinterinen 3.6-litrainen H-kone, kaiketi aivan saman pituinen kuin 2H:

(Kuvasta saa klikkaamalla isomman -- eiks oo hienoo?!?)
--
Antti R.
1978 HJ-45LP