Ei kannata ottaa riskiä siitä, ettei 2-komponenttinen maali sopisikaan 1-komponenttisen konepajapohjan päälle. Siitä vasta hommia tulee, jos se konepajapohja saa epoksinkin jäämään pehmeäksi. Yleensä 1- ja 2-komp maaleja ei kannata alkaa päälekkäin vetämään, kun ei ole mitään takeita tuloksesta. Kaikenlaista voi toki kokeilla, mutta yleensä olisi muutakin tekemistä

Sitten jos pohja meneekin alla pehmeäksi tai pinta ei kovetukaan, vi*ttaa kuin pientä oravaa, jolla on käpy jäässä.
TJL:n ohje kahdesta puhalluskeikasta on hyvä, koska ne hitsatut kohdat pitää saada kunnolla puhtaaksi ennen pohjamaalia. Ensimmäinen puhallus paljastaa korjattavat paikat ja toinen tekee kunnon alustan maalille. Korjauspalojen kohdalta ja hitsisaumojen vierestä lähtee ruostumaan paljon nopeammin kuin puhalluspuhtaasta pinnasta.
Kyllä sillä Inerta-pohjalla ja Teknodur-pinnalla tulee varmasti kestävä, kun sen Inertan vetää heti siihen korjausten jälkeen puhallettuun pintaan. Omissa vehkeissä on tullut käytettyä Tikkurilan vastaavia tuotteita, eli 2-k Temaprime ja Temadur, mutta ei niissä varmasti mitään kummempaa eroa ole. Jos pohja on puhdas, toimii hyvin. Traktorin perälevyn pinnassakin on kestänyt, vaikka on lykitty kivisiä maita ja se lana seisoo aina ulkona. Toki naarmuja on pohjamaaliin asti, mutta pohja ei ole irronnut, kun on vedetty hiekkapuhallettuun pintaan.
Aika hyvin hitsin kanssa toimiva 1-komponenttinen pohjamaali on ollut
Temaprime EE. Palaa nätisti pois, eikä pahemmin roiski. Mutta kyllähän paljaaltaan on tunnokkainta vedellä, siis hitsiä.
Itse laitaisin kuitenkin rungon korjuun ja puhaltamisen jälkeen 2-komp epoksipohjan ja pintaan 2-komp korkeakiiiltoisen uretaanin.