Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis
Vaan paljonko luvattiin _jatkuvaa_ virtaa?
Itsekin olen hieman katselut sopivaa kytkintä vinssille, mutta sen täytyy kestää sitten jatkuvaa virtaa tuo 600A eikä vain hetkellisesti. Ei ole kiva jossain mutarännissä huomata kun kytkin sulaa. 
|
Ei tainnut olla jatkuvan virran kestoa mainittu, mutta niinkun jo sanoin että vedetty koviakin vetoja ja kestää. Ei ole edes lämmenny kertaakaan. Ennemmin lämpeää lähempänä kuormaa olevat liitokset varsinkin jos on likaa hapettumia jne... Tollanen ysipuolikas vinssihän ottaa virtaa todellisuudessa pikkasen vajaan 400A silloin kun auto on akseleita myöten jumissa liikkumatta mihinkään, eikä renkaita pyörittämällä pysty keventään yhtään vetoa. Tässävaiheessa järki mukaan ja pylpyrää viritteleen tai toinen vinssi avuksi, muuten toimintasavu karkaa... yleensä alkaa sulaa heikoin lenkki eli ne huonot liitokset tai moottorista kollektori. Tossa kytkimessähän tuodaan akulta virta oiskohan ollu n.8mm kuparipulttiin jonka päässä on kuparilatta n.3-5mm paksua tavaraa n. 15mm leveenä ja sitä pyörittämällä eri asentoihin kontakti siirtyy eri vaihtoehtoihin vastaavanlaisen n.8mm kuparipultin kantaan. Eli aika jämerän olonen systeemi ja luulis todelliseksi virrankestoksi vielä paljon enemmän ku speksattu. (ennemmin tosiaan palaa poikki niistä kaapeleista ne rengasliittimet tai ainaki kaapelin kuoret sulaa ja aiheuttaa oikosulkuja)