Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 09.08.2011, 10:28
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Löytyiskö jostain autosta valmis koko paketti (kone, automaatti, jakis jossa lähdöt apparin puolella)
jonka vois nostaa sellaisenaan entisten tilalle? Ei tarttis ihme sovitteita nikkaroida (koneen ja jakiksen
kiinnikkeet runkoon tietty, ja kaasu- ja vaihdevaijerit jne. kuitenkin).

En tunne kovinkaan hyvin ameriikan ihmeitä taikka japanian aarteita, paras mielessä oleva ehdotus olis
se discon 2½ lirtainen tiisselipata zf:n automatilla + LT230, ei tarvita mitään avioeropaketteja tms.

Paljonko systeemi saa maksaa ja painaa? Paljonko pitää olla löylyä? Kuinka pitkä saa olla?

Jos laatikolle on hyvät jäähdytykset niin ei turbiinilukkoa tartte maastoajossa, tai itse en ainakaan ole osannut
sellaista kaivata. Yleensä tulee ajeltua D:llä, ja aina on oikea numero valittuna. Paksussa lumessa
pitkällä puolella (että pääsee taaksekinpäin) pakkoykösellä tai -kakkosella jos jaksaa. Kivikossa tule monesti
ajettua jarrua vasten, eli kaasu sopivassa kohdassa (~1500rpm) ja vauhtia säädellään jarrulla, näin auto
kiipeää kiville ja tulee niiltä alas jotakuinkin tasavauhtia, tai siis sitä vauhtia kun jarrun painaja haluaa.

Edit: jyrkkiin laskuihin tulee joskus kans pykällettyä D:tä alemmas, mutta monesti taas tullaan alas jarrulla.
Riippuu tosi paljon mäestä, ja siitä kuinka nopeesti renkaat pitää saada pyörimään jos auto lähtee alas
hallitsemattomasti, D valmiiksi sen takia että polkee vaan kaasua niin renkaat pyörii kyllä tarpeeksi.

-Paavo

Viimeksi muokannut Paavo : 09.08.2011 10:32
Vastaa lainaten