Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 08.08.2011, 22:58
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Suo siellä vetelä täällä


Noista liitostavoista; epäilempä että nuo vähäkään täydellistä (lue ei koskaan)heikommat puristeliitokset
eivät ole suojassa kosteutta ilman liimakutistesukkaa tai vulkanoituvaa teippiä tms.
Ja noissa kaapelikengissäkin on kaksi puolta, niin kuin PAAVO sanoi, toinen on
massiivinen ja taatusti paremmin sähköä johtava, mutta...

Jos halutaan tehdä autotalliolosuhteissa, normaaleilla harrastaja työkaluilla (vrt
biltema/motonet ja pikkasen paremmat) niin tuollaisen massiivisen kaapelikengän kiinnitys kaapeliin on vaativa suoritus.

Jos yrittää juottaa tuommoisen massiivisen kaapelikengän kiinni, niin juote
täyttää johdon/kaapelin sisuksen useita kymmeniä millejä, jos työkaluina on perinteinen
toho (nestekaasupullo 11kg ja poltin) ja pappavainaan kolvi.

Tuon hepposemman kaapelikengän saa juotettua suuruusluokkaa 70mm2
poikkipinnoissa toholla ja tehokkaalla kolvilla ja HYVÄLLÄ juotosnesteellä
siten, että juotos on kiinnityspultin päässä kosteussuojana ja sähkön johteena
Homma perustuu tekniikkaan, "kävästään juottamassa tuo liitos 5 sekunnissa
alkulämmityksen jälkeen, ja tinaa käytetään vain vähän"

Ja kaapelin suuntaan kutistesukka tiivisteeksi/tueksi

Jos abiko tms liittimiä juotetaan johtoon niin juotos on epäonnistunut, jos
kaapeli jäykistyy kengän ulkopuolelta (no, pikkasen voi, jos tuetaan kutisukalla)
Vastaa lainaten