Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 08.08.2011, 20:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
ja hitaatvälitykset mahdollistaa maastoajon turbiinilukko päällä!
Kuinkahan pitkään turbiinin lukko kestää tuota touhua? Sehän ei ihan hyvästä syystä kytkeydy automaattisesti päälle kuin pienellä rasituksella, ainakin mitä on jenkkilän sivuilta lueskellut Jeepin laatikoista niin yhdestä jos toisesta on lukkoja hajonnut juuri tuollaisella käytöllä. Jotenkin kuvittelisin, että vielä isommassa/ painavammassa autossa olisi sitäkin kovemmalla tuo paikka. Toki pienet välitykset auttaa aika paljon että laatikon "tuntema" vääntö on paljon pienempää. Ehkä se kestääkin.. Itse kun käytin edellisessä Jeepissä erillisellä katkaisijalla turbiinilukkoa myös metsässä niin oli välillä vähän ilkeän tuntuinen - ja jossain vaiheessa ei enää oikein tahtonut lukita sen enempää tiellä kuin metsässäkään.

Se mitä tohon kannattaisi fiksailla, on kytkentä jossa jarrua painaessa lukko kytkeytyy itsekseen pois päältä, ja vaikka takaisin päälle kun jarru vapautetaan. Nopeassa tilanteessa ei ehdi käsi näppylälle vapauttamaan ja sitten tulee mielenkiintoisia hetkiä ja ääniä

Eikös tuon B230FK koneen perässä oleva automaatti ainakin vanhemmissa Volvoissa ole AW30-40? Sehän on jotakuinkin täsmälleen sama laatikko kuin mikä löytyy Jeep Cherokeesta (AW4- nimellä). Sellaisella juuri alkoi tulla ongelmaa tuon muuntimen lukon kanssa. Itse laatikkohan on varsin kestävä jos ei ihan älyttömän tehokkaan koneen ja/tai painavaan autoon istuta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten