Tänään piti mennä kuskaamaan pitkään värkätty blower-projekti rulla-ajoon. No, ei ihan mennyt kuin Strömsössä...
Auton omistajat olivat käyneet pesemässä keväällä kärryssä saadut kurat pois autovanhuksen päältä, tällä matkalla oli sitten ilmennyt jonkinmoista prötäämistä ja muutenkin huonoa käyntiä.
Käyntivaivaa piti ruveta kiireellä ihmettelemään kun rullille oli varattu oikein aika ja kaikkea.
Mitään varsinaista vikaa ei löytynyt mutta silti pata pötkähteli ja tuntui selkeesti siltä että joku/jotkut pytyt ei ihan joka kerta polttaneet kunnolla.
Muuta ei pikaisesti keksitty joten ennakkoa lisää, rupes pelaamaan selkeästi paremmin ja parin koelenkin tuloksena saatiin sopiva ennakko. (kiinteäksi hitsattu jakaja)
Bensanpaineet olivat myöskin hyvinkin epämääräiset, tässä edelleenkin lämpövaivaa koska regu näyttää olevan mallia lämpöherkkä. Vaiva luultiin jo selätetyksi lämpösuojilla mutta hitaassa ajossa ongelma palaa.
Tämä vähän kiusallinen juttu kun kylmänä paineita on hirveesti, sitten lämmettyä putoavat alas.

Jätettiin lopulta silleen kun löyty "hyvä" säätö lämpimään.
Kello raksutti hirveetä kyytiä ja lopulta oli lähdettävä ajelemaan. Päästiin muutama kilsa kun tuli soitto, jarrut jyskyttää ihan h***etisti, ei pysty ajamaan.
Tämä lopetti haaveet rullille ehtimisestä, mitään hetiäkkiänopeesti ei keksitty jarrujen petraamiseksi joten auto talliin ja lounaalle.
Voehan vinetto että voi vastustaa. Toki hyvin vähän, käytännössä ollenkaan ajettu sen jälkeen kun otettu savut blowerin asennuksen jälkeen, siltikään ei tommosia käyntivaivoja odotettu.

Jarruongelma varsinkin tuli puun takaa, laatikko ja perämuutosten jälkeen tolla on kuitenkin ajettu ilman ongelmia jonkin verran.