Lainaus:
quote:
Meni tämän threadin juttu vähän oudoksi, mutta jatkan juttua silti...
Olenko minä ainoa, jota häiritsee tekstin alatyylinen kirjoittelu ja katukieli?
Entä sitten asiavirheet?
Vai onko JJJJJJ keksinyt jotain uutta kemppilukosta, mitä me muut ei vielä tiedetä (s.38)? Kemppilukon evo2 ilmeisesti toimii jotenkin erilailla kuin noi perinteiset.
En myöskään oikein usko, että volkkarin maahantuojaa kiinnostaa mainostaa tuotteitaan lehdessä, jossa heidän tuotteen artikkelissa käytetään kielikuvaa "helvetillinen louhikko". Uskoisin myös suurimman osan näistä wannabee off-road tyypeistä kokevan tälläiset kielikuvat oudoiksi painetussa materiaalissa.
Toisaalta en itse halua omille ystävilleni kertoa lehdestä, joka koskee harrastustani, jonka ainoa todellinen off-road juttu alkaa kuvailemalla Panoniittyä ja live-pornoshowta (s.18). En oikein myöskään nää jujua siinä, miksi on lehdessä tarpeellista kertoa jonkun lempinimeksi muodostuneen vitun ville. Nämä voisi säästää sinne nuotiolle, jonne ne kuuluukin.
Vinssijutussa (s.42) toimittaja kuvailee tilannetta, jossa vinssi voi toimenpiteestä ottaa damagea!! Missä toimittaja tuon kuuli, rautatieasemalla? Kuka tahansa peruskoulun käynyt olisi tuohon paikkaan osannut valita jotain hieman toimivampaa kuvausta.
Lehti painetaan kovin hienolle ja epäilemättä kalliille paperille, mutta toivoisin osan noista paperikuluista mielummin kohdennettavan juttujen toimittamiseen ja vaikka kirjoituspalkkioihin. Sisältöä tarvitsee olla. HansB peräänkuuluttaa isoja kuvia, ja omissa artikkeleissa ne TODELLA on isoja. Kannattaisiko jättää vähän tilaa tekstillekin? Sivujen asettelu ja taulukot ovat mielestäni lapsellisen oloisia. Lehden olisi kai tarkoitus olla eräänlainen maastossa polttoaineella liikuvan asiantuntija lehti. Asettelu ja taitto ovat käsittääkseni tärkeitä asioita, jotta tuo mielikuva todella syntyisi mahdollisten uusien lukijoiden käsissä siellä r-kioskin hyllyillä.
Skimbaaja on jo aikoja sitten tehnyt varsin hyvän konseptin usean eri lajin yhdistelmälehdestä. Suosittelisin että toimitus ainakin tutkii, löytyisikö Skimbaajasta vinkkejä siihen miten tätäkin lehteä voisi tehdä. Ei kai muuten niitä mönkkäri lukijoitakaan kiinnosta lehti toisensa jälkeen lukea edellisen kopiojuttuja jonkin mönkijän koeajosta? Kai silläkin saralla voisi tehdä muunkinlaista juttua? Miksi muuten lumikelkkoja ei ole lainkaan vai onko niille joku ihan oma lehti, josta en vain ole kuullutkaan?
Tomi
|
Mielestäni tuo alatyyli on juuri piristävää, ei ainaista hienohelmailua.
On vaikea mielikuvitella ( sanoo Nalle Puh ) että lehteä pitäisi lukea puuvillahanskat kädessä hienossa kartanossa ja keskustella aterian ääressä. Toki turhat vittuvillet ja muut genitaalialueen viittaukset voisi jättää pois, mutta kun aiheessa muutenkin rapa ja paska lentää ja isot miehet kiroilevat laitteidensa ääressä niin olkoon.
Asiavirheitä tulee aina ja joka lehteen, ei sillä että niitä pitäisi olla mutta niitä vain tulee...
Paperi kallista, en usko että vaikka lehti painettaisiin Anttilan A4 paperille niin Launosen kirjoitustyyli muuttuisi joksikin muuksi.
Damage... pitäisikö tuohon oikein takertua... ei.
Moottorikelkka lehti on ilmestynyt jo jonkin aikaa...
Nyt laitetaan vielä selvennys perään, tämä on vain oma mielipiteeni. En halua polkea lainatun tekstin kirjoittaneen henkilön mielipiteitä tai ajatusmaailmaa.
Jeep Cherokee Chief 1988 4.0l CommandTrack+np231 automatic.