Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee
edelleen lievää OT:
eikös olis "fiksumpaa" hyödyntää sekin korotus alustaan ? korin ja rungon väliin sen verran että pystyy kivasti suhauttamaan pesurilla välin puhtaaks, esim 15 mm ja loput alustaan.... kummassakin tapauksessa kynnys menee ihan samalla tasolla, mutta alustan korotuksella myös paljon muutakin nousee...
pelkän ukonäön takiakaan ei mee mun ymmärrykseen...
|
Kuinkas se toteutetaan helposti ja yhtä halvalla alustaan ?
Lehdet on jo valmiina akselin yläpuolella joten pyöräyttämällä ei nouse sieltä mihkään.
Etupäässä on vääntösauvat jotka luonnollisesti näissä saa kiriä lähes tappiin ja perän saa helposti samaan tasoon tuon keulan helpon maksimi "korotuksen" kanssa kun jatkaa riiput takaa kymmenkunta senttiä pidemmiksi !
Perää ei ole tarvetta nostaa enempää jos keula ei seuraa perässä vaikka sekin toki onnistuisi lisäämällä rautaa lehden ja akselin väliin.
Toki vääntösauva keulaakin saa jonkinverran korotettua paloilla nivelien alle mutta murrokset ei juurikaan vääntösauvoilla tehtyä maksimikorotusta enempää kestä.
Joten helmojen ja kaarien ylöspäin saamiseksi jää tasan yx helppo ja halpa ratkaisu hyytin nostaminen 50mm / enempi tai sitten saa pärjätä 31" renkailla ja hytin helmoilla jotka kulkee 5-7cm matalammalla.
(Oli unehtua tämä ulkonäköseikka että jos auton ulkonäöllä ei ole mitään väliä voi toki hakata hytin kulmat linttaan etupyöränkaari koloista isolla lekalla ja kaaretkin onnistuu päästää isommiks rälläkällä. Mutta tarkemmin aateltuna ei helmojenkaan lintaantumista kiviin siinävaiheessa tarvitte välittää joten tämä on helpoin vaihtoehto niille jolle ulkonäöllä ei ole väliä

)