jep.Mä suosittelen antille 200A+ kemppiä,etenkin jos hitsaustaito ei ole kovin kehittynyt.Mulla on voimavirta kempomat 180 langansyötön kaukosäädöllä ja pikkasen harmittaa kun en tullu aikoinaan laittaneeksi pikkasen reilumpaa,kaverilla on vanha kakssatanen ja polttaa aivan eri lailla,joutuu jopa pienentään virtoja joskus.Walliusta en itse kyllä pidä huippumerkkinä,ku ehkä joku seitkytluvun puikko walliusta.Koneissa on hitsattavuuksiltaan aivan älyttömiä eroja.Töissä meillä on 400+A:a esabin digitaali ihmeitä ja hermot menee ku niillä joutuu vaihteleen lennosta eri ainevahvuuksille(yhdessä on virran kolmikytkin puolituksille)Muut on käsin säädettävä(tosin digimoonisessti)Esabilla hitsaa niin kauan kunhan lootut on puhtaita maaleista,ruosteesta ym paskasta,kempillä hitsaus on huomattavasti mutkattomampaa,olkoon paskaa sit vaikka korviin asti...
Itse asiassa kun muistelen edellistä valovirta kemppiä (150A),ni tämä 180 tuntui todella vain vähän paremmalta vaikka onkin voimavirta kone.Mitä huonompi kone sen parempi hitsari täytyy olla,muutoin jää investointi nurkkaan pölyttyyn...
KEMPPI,KEMPPI,KEMPPI!!!!
vielä sen verran et kyllähän niillä toisen ääripäänkin koneilla pärjää kun ottaa sen pään,mut on se tuskien taival,akan velipoka on päristelly kymmenkunta vuotta micatronicin 140A valovirta koneella,ja on todella taitava autopeltiseppä,...onpas pelottava ajatus että joutuis joskus vaihtaan merkkiä...
-Ei tätä sotaa näin voiteta.pojat..mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa!
Edited by - G280E on 28/02/2004 19:39:59
|