Viestiketju: hdj pumppu
Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 31.07.2011, 22:37
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja nyt MIKKI taitaa pikkasen liioitella, jos nokka on puoli kierrosta väärässä,
(siis nokkaa-akselilta mitattuna) niin dsl ei kyllä käy!
ja jos kampiakselin kulmia, niin silloinkaan ei käy, kun 6 kpl venttiilejä solmussa
tms.
Siis nokka pyörii samaa nopeutta pumpun kanssa, eli 180* näillä vastaa 360* kampiakselilla. JOS LAITTAA pumpun 180* pieleen nokan kanssa, niin ruiskutus tapahtuu venttiilien "vaihtaessa". Ajoitushan osuu silloin 4.syl kun PITÄISI OLLA 1.syl !!!
Ja sauhuaa sinistä aivan karmeesti, ei vastaa kaasuun ja tehot TÄYSIN hukassa.
Kone röpeltää aivan sairaasti!!!

Ja on kokeiltu useamminkin kerran, kun on ollu kiire (varsinkin vanha LT ja Volvot pitkällä kutosella) laittaa koneet käyntiin!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja jotta saatas viritys vaikeaksi, niin hdj:ssähän on 2-vaiheiset suuttimet,
jotka pikkasen suihkasee ensiksi, ja sitten (palotilassa lämmöt "kohdallaan")
pää suihkutus, millä otetaan tehoa...
Ei kun suihkastaan suoraan ISOLLA paineella ja sitten lopussa annetaan pieni "jälkipoltto" ruiskaus, jotta saadaan typen oksideja laskettua...
Sen takia ingenjöörit laitto sen jousen meidän kiusaksi, ja korjaamoiden murheeksi. On meinaan perkeleelliset säädettävät (minä en niitä säädä lainkaan vaan vaihto-osat vaan kiinni!!!)

Mutta onnistuuhan se näinki tai sitte

__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten