Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 31.07.2011, 09:35
Rölli Rölli on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
RENGASKESKUSTELUT:
Suomalandia sääntöjen luvattu maa.
Ehkä meillä jos missään IHMISET OVAT TYHMEMPIÄ KUIN MISSÄÄN MUUALLA.
Tuijotellaan yhtä MILLIMETRIÄ(laskekaa ilmanpaineita tai ajakaa katasatukseen vaikka melkein tyjillä kumeilla, mikään ei kiellä sitä). Sietä löytyy millimetrejen ihmettelijöille helpostikkin se 100mm tai enemmän.
Toivottavast katsastuslainsäädännössä ja valvonnassa keskitytään oleellisiin asioihin, esim itänaapuriemme autoihin ja niiden renkaisiin talvikuukausina. KUINKA PALJON esim. NÄISTÄ JOHTUVIA KUOLEMAN KOLAREITA TAPAHTUU VUOSITTAIN SUOMESSA.
VALVONTAA LISÄÄ OIKEISIIN KOHTEISIIN.
Mun omatunto on paatunut eikä piittaa p@sk@nk@@n väliä onko rattaata suuret vai pienet ja kuinka paljon on missäkin välissä tavaraa.
Herätkää pahvit ja katsastusmiehet.
JA VASENTA VILKKUA ja sen jälkeen VINKKARIT päälle
Katastus mies on siihen tyytyväinen mitä se näkee. Joten leiman jälkeen voit vaihtaa autoosi selaiset palikat kuin huvittaa ,
Toivottavasti näihin asioihin saadan tulevaisuudessa jotain järkeä ja sellaisia ihmisiä oikelle paikoille joilla on ns. "silmää" oikeisiin asioihin.
ps.
Jos vehkeet on kunnossa se ei ole rattaista tai korotuksista kiinni missä mennään.
Nettioffaajat maailaman lainkuulijaisin harrastaja porukkaa kun tätä palstaa lueskelee.
Kuka niistä renkaista, jousista tai korotuksista on kiinostunut. Auton kuljettaja ehkä ei kukaan muu.
Aurinkoista kesän jatkoa kaikille millimetrejä ihmetteleville.

Kai se on jokaisen oma asia pelaako sääntöjen mukaan vai ei.
Mun mielestä tällä ajatusmallilla ei saavuteta muuta kuin ennestään tiukkojen pykälien tiukentamista... Jos kaikki menisivät leimalle tyhjillä renkailla niin eiköhän se siellä jo kohta lukisi kuinka paljon paineita pitää olla, ja jos ei ole niin hylkyhän siitäkin tulisi, ja lisää marinaa järjestelmän typeryydestä.

Toinen puoli asiassa on sitten tietysti tuo osien vaihto leiman jälkeen. Mites sitten suu pannaan kun sattuu vahinko jossa tulee vaikkapa henkilövahinkoja ja ajoneuvo ei olekkaan ollut sääntöjen ja pykälien vaatimassa kunnossa?

Ja miks ihmeessä pitäis valvoa renkaita ryssien autoista jos niitä ei muka pitäis valvoa omistakaan??? Onko sillä loppupeleissä kuinka paljon merkitystä onko itänaapurin ladassa sekalaisia sakkorenkaita vai paikallisen sankarin susukissa 38" boggerit? Villi veikkaus et molemmat on melko huono vaihtoehto jos pikku vesisateessa motarilla alkaa tapahtua asioita mitä kuski ei ole etukäteen suunnitellut...
Vastaa lainaten