Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SoSo
Outoa asiassa on se että kylmällä koneella toimii hyvin mutta kun lämmöt on ylhäällä tulee tuota pumppaus ongelmaa. voikohan noi pumput ruveta kavitoimaan kuumana??
Pumppu kuumenee konehuoneessa niin että ei kestä kättä koskee!!
|
Lämpö ei tunnu olevan hyvästä bensavehkeille. Kaverin jenkkirassiprojektissa oli pitkään ihmeteltävänä ongelma romahtavista bensanpaineista, sydeemissä sähköpumppu tankin luona ja konehuoneessa regu. Kaksi Edelrokkia kaasareina.
Gurujen ohjeiden mukaan oli tällätty luokkaa 5psi paineeksi ja se toimikin hyvin, kunnes kone oli kunnolla lämmin. Pikkuhiljaa paineet putos ja putos, lopulta lähes nollaan.
Ongelman aiheutti kuumeneva regu ja polttoainelinja. Joutu vetämään bensalinjan kauempaa koneesta ylös ja regun alle laitettiin pelti joka ohjaa pakosarjoista muhoavan lämmön ohi regusta.(konepellissä iso reikä kun blower tykkää pullistella ulos) Tällä peltivirityksellä saatiin paineet pysymään. Regu lienee kalvolla joka ei kuumasta tykkää, ilman peltiä se kuumeni niin ettei edes sormella voinut koskea.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
|