Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki
Ja sitten alkaa selviimään, kun opiskelet alaa, ja huomaat jotta "karsta" joka palaa langan päälle on vaan niin tiukassa ettei sitä saada kuin mekaanisesti irti...
Ja samalla selkenee tuo toiminta MAF:sta, eli määrämittainen lanka lämmitetään (esim +300*C), jonka jälkeen moottoriin menevä ilma jäähdyttää lankaa ja siitä saadaan arvo, joka sähköisenä signaalina viedään moottorin ohjainlaitteeseen perussuureena ja sen perusteella moottoria ohjataan.
Sitten tapahtuu tämä pillillä tökkääminen ja lanka venyy (eli kuumenee enemmän, koska lanka ohenee "jostakin" kohdasta) ja signaali muuttuu. Loput voi sitten itse arvioida...
Ja kylmäkäynnistykseen ei MAF:a käytetä, koska silloin lämmitetään katalysaattoreita ja moottoria...
|
Aaaa, aivan! Kiitoksia selkeestä vastauksesta. Nyt on selvempää et mitä se tekee ja mitä tapahtuu.