Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88
ZZ-koneissa on pahana tapana MAF paskottua ihan kunnolla. Imuilmanlämpö-anturi ja sit ne kaks ilmamassa-anturi lankaa.
|
Ja sitten alkaa selviimään, kun opiskelet alaa, ja huomaat jotta "karsta" joka palaa langan päälle on vaan niin tiukassa ettei sitä saada kuin mekaanisesti irti...
Ja samalla selkenee tuo toiminta MAF:sta, eli määrämittainen lanka lämmitetään (esim +300*C), jonka jälkeen moottoriin menevä ilma jäähdyttää lankaa ja siitä saadaan arvo, joka sähköisenä signaalina viedään moottorin ohjainlaitteeseen perussuureena ja sen perusteella moottoria ohjataan.
Sitten tapahtuu tämä pillillä tökkääminen ja lanka venyy (eli kuumenee enemmän, koska lanka ohenee "jostakin" kohdasta) ja signaali muuttuu. Loput voi sitten itse arvioida...
Ja kylmäkäynnistykseen ei MAF:a käytetä, koska silloin lämmitetään katalysaattoreita ja moottoria...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45
Mikä liikuttaa imunokka-akseleitten ajoitusta? Moottoriöljyn paine liikuttaa ajoitus hässäkkää, mutta mistä se saa ohjauksensa? Joku kutina munissa, että siinä voisi olla vika. Mitä Mikki on mieltä?
|
Ohjaus tulee moottorin ohjainlaitteelta, mutta välissä on säätöventtiili, joita en edesmuista, jotta olisi vaihdettu???
Ennemminkin lähtisin hakemaan ohjausvikaa ja kylmän rauhallisesti uusi softa tähän!
Sitten alkaisin tutkimaan moottorin puolta, kun noita "hammas pielessä" koneita on tullut vähän liikaakin vastaan, jopa merkkihuolloista...
Sitte perinteiset ilmavuodot, varsinkin huohottimen puolelta! Ja sitten imusarjan tiivisteet, on ollut niitäkin viimeaikoina "jonkin verran"...