Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bulldozer
paljonko noilla muovi kiekoilla voi grandia nostaa että vakio iskarit vielä käy? vai pitääkö heti vaihtaa iskaritkin pitempiin jos alkaa korotteleen?
|
No se riippuu paljonko haluat ulosjoustoa ja aiotko pitää etuvakaajan kiinni vai et

Takavakaaja kannattaa antaa olla kiinni, se on muutenkin niin ohutta tavaraa että ei kauheasti rajoita joustoja, mutta kuitenkin vähän rauhoittaa akselin elämistä ja auton kallistelua metsässä.
Kyllä minä melkein vaihtaisin pidempiin iskareihin, niin saat ulosjoustoa myös lisää. Orkkisiskarit ei ole kovin pitkät.
Lainaus:
jos oon ymmärtänyt oikein nii työjärjestys on korotuspaloilla seuraava (?):
auton nurkka ilmaan, rengas pois, jousi läjään, kiekko jousen yläpäähän, jousi takas, rengas takas ja auto alas...
|
Kannattaa olla hyvät jousipuristimet tai tulee vähintään pieni itku

Onnistuu kyllä mainitsemallasi tavalla jotenkin, mutta melkeinpä helpompaa on jos irrotat niin edessä kuin takana ensin iskarit ja koiranluut akselista. Joudut tosin kuitenkin puristelemaan jousia koska alkuperäiset alatukivarret ei anna akselin joustaa tarpeeksi alas -> et saa jousia vain vedettyä pois akselin jousilautasen päältä. Itellä kun oli vähän paskat puristimet niin otin ylätukivarret myös irti akselista, helpotti hommaa oleellisesti. Hyvillä puristimilla pärjäät kyllä ilman ylätukivarsien irrotusta.