Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 22.07.2011, 20:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bulldozer Näytä viesti
paljonko noilla muovi kiekoilla voi grandia nostaa että vakio iskarit vielä käy? vai pitääkö heti vaihtaa iskaritkin pitempiin jos alkaa korotteleen?
No se riippuu paljonko haluat ulosjoustoa ja aiotko pitää etuvakaajan kiinni vai et Takavakaaja kannattaa antaa olla kiinni, se on muutenkin niin ohutta tavaraa että ei kauheasti rajoita joustoja, mutta kuitenkin vähän rauhoittaa akselin elämistä ja auton kallistelua metsässä.

Kyllä minä melkein vaihtaisin pidempiin iskareihin, niin saat ulosjoustoa myös lisää. Orkkisiskarit ei ole kovin pitkät.


Lainaus:
jos oon ymmärtänyt oikein nii työjärjestys on korotuspaloilla seuraava (?):
auton nurkka ilmaan, rengas pois, jousi läjään, kiekko jousen yläpäähän, jousi takas, rengas takas ja auto alas...
Kannattaa olla hyvät jousipuristimet tai tulee vähintään pieni itku Onnistuu kyllä mainitsemallasi tavalla jotenkin, mutta melkeinpä helpompaa on jos irrotat niin edessä kuin takana ensin iskarit ja koiranluut akselista. Joudut tosin kuitenkin puristelemaan jousia koska alkuperäiset alatukivarret ei anna akselin joustaa tarpeeksi alas -> et saa jousia vain vedettyä pois akselin jousilautasen päältä. Itellä kun oli vähän paskat puristimet niin otin ylätukivarret myös irti akselista, helpotti hommaa oleellisesti. Hyvillä puristimilla pärjäät kyllä ilman ylätukivarsien irrotusta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten