Viestiketju: 1:8 Grave Digger
Näytä yksittäinen viesti
  #65  
Vanha 21.07.2011, 21:05
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.273
Perusasetus

Tässä päivän saldoa. Alottelin kytkimen asennustöillä, kun sain tänään loput tarvittavat osat, mutta eihän se ihan helppo homma tietysti ollut...

Ensimmäinen ongelma oli, että kolmevaihteisen kytkinkellon vaatima akselin pätkä ei sopinut suoraa tuohon kampiakselin päähän, koska siinä oli kaksi vaihteiselle kellolle sopiva pituus. No, ei muuta kuin rälläkällä pätkä kampuran päästä pois. Kuvassa se on jo lyhennetty.


Ja eihän tuo uusi akselin tumppi ollut tietenkään tarkoitettu tuolle kolme palaiselle kytkinasetelmalle, joten täytyi rälläköidä ura tuohon mutteriin noita jousen päitä varten.


Loppujen lopuksi kytkinkellokin siihen kuitenkin sopi paikoilleen kun vähän palojen reunasta viilasi pois. Vähän jäi tuonne vauhtipyörän ja kellon väliin rakoa, mutta ehkä se toivon mukaan toimii tuolla tavalla...


Kytkin taiston jälkeen laitoin akselin nippuun. Ihan välttävän näköinen, kun musta maali peittää suurimman osan epäkohdista! Ylälinkkien kiinnikkeiden väliin täytyy vielä tehdä pellistä pieni tuki, joka pulttautuu linkkien ruuveihin kiinni, ja tukee ne toisiinsa.


Ja vielä kuva akselista ripustettuna runkoon kiinni. Iskarit ovat sen takia kiinnikkeiden ulkopuolella, kun meinasin laittaa kallistuksenvakaajien päät kiinni samojen kiinnikkeiden toiselle puolelle. Ja nuo ylimääräiset korvakkeet ovat joustonrajoitinliinoja varten.


Tein loppuun myös taka-akselin kuoret, joten huomenna auto on rullaava, ja pääsen suunnittelemaan ohjausta ja kardaaneja, ja toivon mukaan pakoputkikin tulisi pian niin saisi vähän tolkkua senkin sijoitukseen...
__________________
-Pauli-

Viimeksi muokannut Palex : 21.07.2011 21:13
Vastaa lainaten