Joo kuulostaa ihan normaalilta. Venttiilit kilkattaa ja ne on hydraulisesti nousevat joten säätäminenkin on kivaa.....
Itselläni oli ajatuskuviona vaihdella runnerin bensakoneen tilalle toi x30xe opelin kone niitä löytyy peltiromuuntuvista Omegoista. 24 venttiiliä 300 nm ja 210 hv. Omegan kytkin on onnettoman pikkuruinen mutta ns normi kompromissiajoissa kestää jotenkin. Käsittääkseni siihen saisi nuita viriviri kytkimiä...
Enivei. Jos laillisesti sen sinne haluaa suoraan niin muutoslupa tarvii hankkia. Ulkoisesti toi pienenpi omegan 2,5 Litrainen kone, x25xe 24 venttiiliä 2?? nm ja 170 hv, on muutoskatsastettavissa ja moottori on täysin saman näkönen ulospäin kuin toi 3 Litrainenkin x30xe.
Tojotan omaa 3VZE konetta on täysin hullua lähteä ainakaan virittämään. Ensinnäkään siihen ei tehdä viripalikoita ja tee se itse systeemeillä hintaa sille operaatiolle tulee muutaman omegan moottorin verran.
Käytännössä toi naittaminen olis onnistunut naittamalla omegan automaattikytkinkopan osanen runnerin vaihteiston koppaan. kytkinlevy jostain ja meno jatkuu.
Camryn 3VZ-FE kone kävis kiinnityksineen päivineen nasakasti mutta sille täytyisi kolvailla imusarja uusiks kun ilmanotto tulisi runnerissa sijaitsemaan hanskalokerossa. Tehtaan hepat sille on 180 jotain mutta ruuvarin kanssa kun konehuoneessa hyndailis mutkan niin siihen saa sen 200 hv.
Pika-apu siihen sun ropleemiin on, n. 5 kilometrin ajan, öljyjen vaihto. Ei kalkata niin paljon ainakaan sillä matkalla.
|