Viestiketju: volkkarin d6?
Näytä yksittäinen viesti
  #16  
Vanha 16.07.2011, 01:41
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Mersun vapari Om603 kestää kyllä maltillisella ajolla sen 250-300hv ihan hyvin (ei sitten kilometrien kaasupohjassa vedätyksiä). Rakennellessa kannattaa vaihtaa turbomallin kk-laakerit.

Kunnon välijäähdytys parantaa kestävyyttä. Vakiolla tappiin ruuvatulla syöttöpumpulla saa maks 180hv molemmista (5.5mm pumppuelementit) Vaparimallista ja turbollisesta. Turbossa vaan on pumpussa ahtopaineen huomioiva säätö.
Pumpun vaihto ei ole pakollista. Saman tehon se vaparin pumppukin antaa. Tosin lähdössä pöläyttää enempi kun se antaa heti kaikki eikä huomio ahtopainetta.

7 tai 8mm elementeillä ja sopivalla kokoonpanolla alkaa teho pyöriä jo 500-600hv hujakoilla

Laatikoksi sitten Orkkis 300D turbon 722.3 automaatti. Kestää kunnossa ollessaan oikeissa säädöissä sen 450nm hyvin.

Vanhaa patarautasta 5pyttystä OM617 300D:tä en kyllä nykypäivänä laittaisi enää mihinkään.

Ongelmaksi näissä tosin voi tulla alumiinivalua oleva öljypohja.

Viimeksi muokannut Mika_T : 16.07.2011 01:45
Vastaa lainaten