Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko
mersua itsekkin ensin kaavailin, tuntuu vaan tuota hintaa olevan? tarttis kuitenkin olla turbomalli, ei vissiinkään kestä oikeen turbotusta se vapari? + jos vaparin turbottaa niin pumppu pitää ostaa turbollisesta jne. mutta ei sitä pois suljeta, jos kohtuu hintaan löytyy niin mielummin mersu.
|
No siinähän olet oikeassa, tuo 12venttiilinen 6 pyttynen vapari on "löyhä" verrattuna tuohon turbodieseliin

vaparin kiertokanget alkaa paukkumaan
jommallakummalla puolta 300hv?
tuo turbon pumppu riittää vakiona maksimissaan n. 200hv?
Vaparista orkkispumpulla vois saada suuruusluokkaa 150 hv.
Pikasesti mitattuna tuo 300td on pituudeltaan noin 0,8m, pikkasen voi heittää ja jos jättää flektin pois, niin lyhenee useita senttejä.
Jos minä alkasin vaihtaa tuota roskan malmikasaa pois, niin yksi hyvä, vahvasti
aliarvostettu moottori on mersun 2,5L 20 venttiilinen 5-kone.
Persetuntumalta vois sopia tuohon n. 1600kg:n roskaan, ja turbolla tehoa
löytyy "helposti" 2:lla alkavia lukemia, ja on noin 10 cm lyhyempi kuin nuo 6-koneet.
Noissa mersunkoneissa on yksi suuri etu noihin malmikasoihin, ne kiertää
helposti, ja paljon! varmaan noin 1500 kierrosta enemmän kuin nuo yli 3 Litraiset 6:set.
Toki alavääntö 500 rpm kohdalla ei ole vertailukelpoinen esim HJ-60 2H koneeseen, mutta jostainhan pitää kärsiä kompromisseissa.
Ja jos haluat automaattia, niin tuo w124 automaatti on muutamassa suhteen tosi hyvä, a) sopii suoraa mb:n koneeseen b) ykkönen tosi pieni c) kooltaan pieni d) suht luja e)suomesta löytyy tietotaitoa tuon automaatin modaamisesta