Näytä yksittäinen viesti
Vanha 14.07.2011, 23:09
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Ylläoleviin vänkään vastaan vaikka luulen vaan..
Vänkää vaan, niin saadaan ongelmaankin ratkaisu, kun on mielipiteitä olempiin suuntiin!!!

Lainaus:
-HC ei ole kuitenkaan niin korkea, että tulpissa yms olis (suurta) vikaa. Jos olis pytty pimeänä, olis jo yli tonnin HC:t. Tietty jos selkeesti pätkii tyhjäkäynnillä.. On vaan niin rikkaalla ettei ehdi kaikki palamaan.
Rangessa ei ole kissaa eikä lampaita, mutta yks pytty pimeenä totaalisesti ja HC oli VAIN 160... Kun saatiin kaikki mukaan, niin HC on nyt 6!
Mutta tähän ongelmaan, koneessa on nyt sekä polttoainetta (ja ehkä muita aineita) että ilmaa jotka eivät täydellisesti pala. Ensimmäiseksi (olen itse) tarkastan sytytyksen kunnon, ja sen jälkeen ilmansaannin. Tämän jälkeen siirrytään sitten venttiilien ajoitus/kunto/välys tarkastukseen. Jos vika ei löydy, niin katalysaattorin tarkastus (kaasu pohjaan ja seurataan alkaako HC laskea, ettei ole kylmä kissa). TARVITTAESSA raskasjalkainen koeajo, jonka jälkeen kierrokset korkealla ENNEN mttausta ja sitten HC / CO mittaus jotta näkee katin toiminnan.
Jos ei tokene,niin ohivuotomittaus, jottei kone "huohota", tai ei saa aikaiseksi tarpeeksi palamista.

SITTEN kissa uusiksi ja lammas putkeen kaveriksi, kun kuitenkin kierteet korkkaa!!!!

Ja kattikonehan kuluttaa enemmän polttoainetta, koska katin "käynnistäminen" ja ylläpito vaatii polttoainetta. Kumma ettei "kukkahattutädit" muuten tähän takerru????

Lainaus:
-Ilman lambdaa (ja ilman kattia) käy paljon paremmin ja puhtaammin kuin rikkinäisellä lambdalla.
Niin käy, kun laitteet on kunnossa, ainoastaan CO on sitte korkeempi...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4lucifer74 Näytä viesti
Kokeilin ottaa MAF:in ja lamdan -97 mondeosta, mutta meni vaan hullummaks!

Ensin ei meinannu lähteä käymään ollenkaan kun lopulta lähti kuului jostain pikkunen poksaus ja sinistä/mustaa savua oli tallinpääty täynnä??
Äkkiä omat kamat takas, ei meinaan laitteet tykkää yhtään noista hommista... Nyt sai katti annoksen pentsiiniä ja saattoi ns. ottaa itteensä!!!

BTW, ootko tulossa kisoihi viikonloppuna? Mulla olis 1kpl tarvikekatteja ylimääräsenä, jonka saa kun pyytää... Hinnan saa päättää iha ite...
Vastaa lainaten