Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehis
Tosin nyt tarvis hommaa jokin oikeesti hyvä mokkula mihin saa antennin kylkeen...alkaa koitella hermoja tää koneen kanssa ympäri pihaa juokseminen...vähän kuin reippakymmenen vuotta sitten: noitten kahden männyn välissä on kenttää, siint voi soittaa 
|
Mulla on tuo Huihai e160, se on ihan perusmalli ja pitkään ollut monen operaattorin kytkynä. Siinä on hyväpuoli toi ulkoisen antennin liitin. Muropaketista ostin sen paneli antennin ja siihen tuli 5m johto mukaan...hintaa tai olla 40e käytettynä. Uutena varmaa vastaava 90e.
Option Icon vaikutas hyvältä, max 7Mb sisään ja antenni liitin. Nokian vempeleet on kait nopeita, mutta en oo varma antenni hommista Toisaalta, oon vähän..siis paljon epäilevä noiden max nopeuksien suhteen. Kaupungeissa on niin paljon käyttäjiä per tukiasema, ettei nopeuksia saavuteta ja maalla pitkät matkat. Mulla on 1mb liittymä, mutta speedtest näyttää lähes aina nopeuden 1.3-1.6mb välille, epäilempä että ns. hitaamipien liittymien nopeuksiin annetaan vähän lisää kaistaa.
- Talvella suunnittelin 3g yhteydellä varustetun reitittimen hankintaa, silloin esille tuli mm. Option Globesurfer III, jossa olis vähä enempi ominaisuuksia. Löytyy jonkilainen ulkoinen antenni liitin, mutta ei tullut selväksi onko wlan vai 3g antennin. Huhujen mukaan IV malli olis 2011 tulossa markkinoille ja siinä suuremmat nopeudet.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/26271/cdxnj
Nii hyvin tuntui saunalahti suhtautuneen tikun rikkoontumiseen, pelkäävät ehkä että hankit jonkun muun firman palikan

Ite kävin kerran vaihtamassa mokkulan ihan Elisa shopissa kun alkoi pätkimään tosi pahasti. Keväällä taas sain omituista palautetta elisa/saunis vikailmoituksista. Valittelin että viikon aikana pariin kertaan on ollut 3g verkko useita tunteja nurin...Sain palautteen ettei asuin alueellani ole 3g verkkoa! Varmistelivat osoitetta ja ilmoittivat sitten ettei ole, niin ei voi olla 3g yhteyttäkään! Ja olivat tarkistaneet asian heidän ajantasaisesta kartasta... NOo lopuksi laitoin kuvankaappauksen ohjelmasta joka ilmoittaa verkon teknisiä tietoja yms. Sitten ei enää vastausta tullutkaan...Just tarkistin nii nykyisen kartan mukaankin mulla toimis vaan edge nopeus?!