Muistaakseni sekä 40 että 42 on tyypätty avoksi.
SE, miten se toteutetaan, onkin jo pikkasen vaikeampaa:
Useimmissa cruisereissa takaovet eivät pysy pystyssä pelkästään alasaranalla,
rekisterikilpi valoineen pitäs saada jonnekkin....
ja etu turvavyön yläkiinnike katoaa sivuseinien mukana.....
Ja sitten sellaisia tapauskohtaisia ongelmia: Jos etuovissa ei ole putoamisesteitä(lue kettinkiä) niin kuski tai kartturi voi tippua kyytistä. (mulla bj:ssä 3-piste vyöt edessä)
Ja itselläni bj:ssä takaovien paikalla 13mm kaukalon korkuinen vaneri, jossa kilpi valoineen, niin
-90 luvun alussa yksin ajaen vastaan tullut poliisi saab teki uukkarin ja pääsin perusteelliseen
"tarkastukseen": katsottiin renkaat, siis koko 36x12,5-15, ja haettiin peräkärryn valoista merkinnät paperille jne.
no, noin 15 minuutin poliisien saabissa istumisen/puhelujen jälkeen käytiin läpi tuo kuskin
putoaminen; siis minun bj vm-76; ja kysyin että pitääkö nämä turvavyöt poistaa, kun herroille ei käy turvavyön yläkiinnike, mikä on hitsattu kaareen?
Siitä monotoonista luentoa turvavöistä ja joistain standarteista....
ja kun kysyn että nämähän koskee vm.-76 pakettiautoa

,
niin seriffit palautti autoni paperit ja ajokorttini, ja tuumasivat että palataan asiaaannn...
Unohtivat puhalluttaa!
Niin, ja tuossa otsikossa olevat pisteet tarkoittaa että kovia penkkejä ei saa olla pa:n avonaisessa tavaratilassa: avo 1+1 siis ainakin teoriassa.....
Käsistään kätevä lukee autovero- yms rakentelumatskun, ja rakentaa
tarvittavan "katon" yms. jos tarvii saada 2+ paikkaisesta bertasta avo...