Ite muokkasin rajullaädellä valmista irtovinssipetiä ja näin vinssi nousi 10cm ylöspäin ja petiin tuli liukurauta eteen.
Tässä muutama kuva Libertystä.
Liberystä ei päältä näe että saisi vinssin kiinni, Cherokeessa näkyy kiinnityspiste nelikulmio.
Palkki puskurin sisällä, pahka palkin päällä ei ole tarpeen.
Sama palkki altapäin.
Libertyn puskurin sisältä on poistettu muovit ja tilalle on tehty palkki joka on runkopalkkejen päässä tukevasti kiinni.
Palkkiin kiinnitetään tarvittaessa kiinnityspiste neljällä pultilla.
Ja siihen irtovinssipeti vinsseineen tappi ja sokka kiinnityksellä.
Sähköt on piilossa puskurin sisällä ja liitetään ison trukkiliittimen kautta.
Kuvassa Liberty Mäntsälän Safarin vetämisen jäljiltä, useamman kerran tarvitsin vinssiä.
Huomaamaton , mutta toimiva.
Tässä vielä sama vinssi ja peti ennen muokkausta Cherokeessa. Vinssi oli liian matalalla kun Mäntsälän safarilla heti ensi töyräässä meni rullakita solmuun ja ajatus pedin muokkaamiselle sai kipinän ja heti tuli samalla ajankohtaiseksi liukukidan hankintakin.
Sama vinssi ja peti JEgoNEERissä.
Kun vaijjeri on liian tikkuinen niin vaihdan naruun, se kun on kevyempää nostella ja mukvampaa kädessä.
Hyvää tässä on se että voi käyttää samaa vinssiä eri autoissa ja vinssi säilytetään lämpmässä ja kuivassa talissa kun sitä ei tarvita.
Huonona puolena voi pitää sitä että vinssi heiluu ja kolisee vaan niihän se kokoko autokin maastossa.
t. Ismo Ämmä