Näytä yksittäinen viesti
Vanha 11.07.2011, 14:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Nämä esteet on tehty jo viime vuonna ja ovat maastoutuneetkin ympäristöön sopiviksi. Pikkupyöräisten osuutta helpotettiin kivillä. Ossi testaa ensiviikolla JMC:llä tuon konttiesteen. Jos ongelmia tulee, aikaa on vielä muutama päivä korjailla. Ennen tätä päivää ei ole oikein ollut niin toimivaa autoa jolla tuota olisi voinut kokeilla ja safariauto ei kiipeä ilman vinssiä yhtään mihinkään.

Piti kysyä tästä konttiesteestä jo aiemmin, mutta unohdin niin kysytään nyt. Kun tuosta kuvasta ei oikein selviä, niin onko kyseessä ihan normi 20' teräskontti ilman mitään lisävahvistuksia? Jos siitä on tarkoitus ajaa ylitse isopyöräisillä, niin suosittelisin tekemään jotain vahvennusta.

Vaikka itse kontti kyllä kestää ~25-30 tonnin payloadia ja toisaalta yleensä ~210 tonnin staattisen kuorman nurkkien päällä (=7 korkeata pinoa max. payloadissa konttilaivalla), niin sen enempää itse katto kuin pitkien sivujen kulmapalkit ei ole tehty varsinaisesti kantamaan kuormaa. Kyllä ne toki varsin paljon kestää, mutta olen moneen kertaan duunissa nähnyt noitten pitkän sivun palkkien vääntyvän tyhjän kontin painosta, kun on siihen laskettu vähän huonosti toinen kontti päälle. Palkit on yleensä paikasta riippuen 50 x 50mm x 3mm RHS- palkkia, tai 150 x 50 x 3mm RHS:ää. Samoin kattopelti on kontista riippuen 1,5- 2,5mm:n corten- terästä. Aika mukavasti taipuu katto jo oman jalan alla, auton painoa ei tule välttämättä kestämään kovin kauaa ennenkuin reunoista saattaa alkaa saumat ratkeamaan. Olen telonut muutamankin kontin katon hitsaussaumoja paperirullalla kun joskus lastaisin kontteja terminaalissa.

Vaikka nuo kontit kestäisikin auton painon hajoamatta, niin pieni lisävarmistus ei olisi pahitteeksi, ihan vain vahinkojen ja turhien vaaratilanteiden välttämiseksi

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten