Viestiketju: Lava-auto hakusessa
Näytä yksittäinen viesti
  #16  
Vanha 09.07.2011, 10:37
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

D21 korimallissa on pieniä eroja pelleissäkin... Tekniikassa sit puolestaan on SD:tä ja TD:tä dieselinä. TD:nä ku ottaa, niin tekniikka on hyvää luokkaa.
Sit peltien puoleen, niin viimesissä ei oo konepellin reunassa ns. ilmanottoritilöitä ja maski hieman erillainen voi olla myös. Muuta eroa ei oo.
Voimansiirto ja lähinnä kytkin on se missä voi olla myös eroa, kun osassa voi olla ns. auramallin kytkin ja turbollisiakin on saanut. Turbolliset Suomessa sit jälkiturbotettu Nissanin toimesta, ellei oo sit Ruotsin tuontia (Veljekset Peräaho, Nivala).
Itsellä on 2kpla D21 Kingiä ja vm. -89 kumpikin, ja toisessa ml. +400tkm (tekniikka vaihdettu n 240tkm ajettuun). Ja toisessa sit n. 260tkm, mistä mulla ollessa tullut 100tkm. Isoin vika tossa omassa ajossa tulleessa on kytkimen loppuminen ollut. Ellei sit oteta tyypillisä lavan pehmenemistä karien kohdalta ja ohjaamon lattian pehmenemistä saumojen kohdalta. Enemmän taivallettu ollut Oulun seudulla urakoitsijalla ennen mulle tuloa, ja siihenkin lavan vaihdoin urakointi käytössä johtuneista vaurioista. Vaihteisto aukastu ja laakeroitu. Tekniikka sit laturirempan yhteydessä tapahtuneen muistamattomuuden takia vaihdettu... Alipainepumpun paluun letku irti ja öljyt pihalle, josta seurauksena 2:sen kk-laakeri hajos. Tekniikka laitettu vajaavetosesta sit ja vaihdettu öljynimuputket ja ö-pohja 4WD:stä. Kone siis kunnossa ja käyntiin lähtee -35 pakkasissakin ilman lohkista (testatt u viime talvena)...
Vastaa lainaten