Tää on niin monipiippunen asia.. Kohta tosin tuo diesel/bensa hintaero kapenee kun molempia sakotetaan painosta samalla lailla ja valtiovalta nyhtää rahaa dieselmiesten taskusta nostamalla sen dieselin hinnan 10cnt päähän bensasta (ja kauppiaat sen lopun 10cnt)
Yhtä laiska on vaparina hiluksi ja nissani sekä mitsukin, ei käytännön eroa mitään eikä oikeastaan kulutuksessakaan, tosin ne toyotat millä oon ITE ajanu on vieny yli kymppiä jatkuvasti, omalla TD25 Nissani (ei turbo vaan moottorikoodi) olen päässyt 8.5 ~ 9.5 kulutuksiin ja alla on "31 rattaat.. Pääsee sillä silti mittarin 140 km/h mutta osansa mahtaa olla sillä että syöttö on kohdillaan ja suuttimet iskussa, koko autolla muutenkaan ole ajettu kuin 250tkm..
Mitään yli 500tkm ajettua laviskaa en ostais itekkään enää niillä hinnoilla mitä niistä pyydetään.. Tokihan sitten taas 500 ajetussa melko moni paikka on jo "käyty läpi" että auto ylipäätään on liikenteessä että yksilö ratkaisee enempi kuin mittarilukema, Kaverilla oli Mitsu L-200 kammettuna 488 eikä mitään vikaa, ei niiiiiin yhtään mitään sen pari vuotta kun se sillä ajo ja aika surutta lato talvella käyntiinkin pakkasista ym.. Jollain toisella mitsun kannet halkee pihalla seistessään
Älkää käsittäkö väärin mun tojota"haukkuja".. Voisin ihan hyvin itsekkin ajaa hiluksilla mutta minun mielestä ne ei kohtaa myydessä sitä reaaliarvoa ollenkaan vaan niistä pyydetään tojota"lisä" mitä en suostu maksamaan.
Lahoja paskoja kaikki vanhat japsi (ja muutkin) pikupit on, bensana löydät tosiaan yleensä paremman aihion kun ne ei ole uutena menny suoraan urakointikäyttöön.. !