Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 07.07.2011, 10:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
No se kosteus ei kuitenkaan ehjään suljettuun systeemiin pääse, koko toi ilmastointihuoltopelleily on vain keino rahastaa se satanen, kun ei sitä rahaa muualta tipu.

Jos laite toimii hyvin, niin miksi huoltaa??

Itse näitä tehdään monta autoa päivässä ja aivan turhaan puolesta autoja ja niissä lopuissa on jo kennossa tai putkessa vuoto, eli niitä kokonaan toimimattomia.

Se nyt vaan on niin, että jos laite ei toimi enää ollenkaan, niin siellä on vuoto ja aivan turha vaan täyttää.
Varmasti juu on turhaa jos ei toimi enää ollenkaan ja on vuotoja.

Mutta tuo ilmankuivain on osa joka pitää satunnaisesti vaihtaa kun se on tullut tiensä päähän. Ainakin niissä maissa joissa ilmastointia käytetään ympäri vuoden, puhutaan yleensä 3-5 vuoden käyttöiästä, jonka jälkeen ilmankuivain on kyllästynyt kosteudella eikä enää poista kosteutta järjestelmän sisältä. Kosteus on ilmastoinnin suurin tuhoaja, ei se kuivain ole järjestelmässä ihan huvin vuoksi.

Auton ilmastointi on yksi niistä perushuoltoa kaipaavia kohteita, joskaan ei se vuosittaista huoltoa missään nimessä tarvitse jos on kunnossa. Kuten sanottua siellä on aika kasa liittimiä ja sellaisia letkuja joista pikkuhiljaa pääsee kylmäaineet haihtumaan ja kosteutta järjestelmään (puhutaan siis vuosista, ei kuukausista tai viikoista), niiden takia huoltoa pitää suorittaa jos ei halua paljon isompaa ja kalliimpaa remppaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten