Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 04.07.2011, 17:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Unimog peltiperät, mistä vetarit leveään?


En ihan äkkiseltään keksinyt pääkaupunkiseudulta yhtään firmaa joka koneistaisi karkaistuja akseleita ja tekisi uudet spoorit. Kyseessä on Unimogin peltiperän pinionin katkaisu, koneistus sopivaan halkaisijaan, spoorien teko ja lisäksi vielä jonkinsortin kierre sinne päähän.

Tarkoitus olisi siis tehdä pinionikonversio jotta voi käyttää tavallista (jenkki)kardaania, joko ristikolla tai sitten laippamalli. Tuo pinionin halkaisija on ~27mm siltä kohden mistä pitäisi katkaista, kattelin tuossa juuri nenän edessä GM:n 14- pulttisen pinionin joukkia missä kierre näyttäisi olevan ~15/16" tuumaa (~24mm), spoorit samaa luokkaa päältä mitaten. Onnistuukohan esim. tuollaisen teko mitenkään

Karpiola kait tuota tekisi, mutta onko pk- seudulla ketään? Helpottaisi tuota suunnittelu/ toteuspuolta kun pystyisi itse käymään paikan päällä näyttämässä ja kertomassa..

Kuinka paljon porukka yleensä on täällä noita pinionikonversioita tehnyt? Millä tavalla? Omassa autossa ei Mogin oma systeemi toimi niin mitenkään, normi tukivarsilla tulee akselit kiinni.. ja kun tilaa ei ole muutenkaan etupäässä varsinkaan juuri yhtään ylimääräistä, niin pinionista tultava mahdollisimman lyhyt. Mulla on kyllä muutama visio aiheesta, katotaan mitä niistä muotoutuu

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 29.09.2011 20:01
Vastaa lainaten