Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Oireet todellakin viittaa korkeaan lämpöön ja bensojen kiehumiseen. Jos ylämäkeen menee kärryllä ja helteessä, niin voisi kokeilla pakkovaihtaa reilusti pienempi vaihde, vaikka kone muutoin jaksaisikin vetää. Kierrokset pitää imusarjassa virtausta, joka jäähdyttää ja samalla ropellistakin on enempi apua.
|
Yhdistelmällä kuutoskone + aw4- automaatti ei oikeasti pitäisi IKINÄ vetää D- päällä raskaampaa kärryä mäkisessä maastossa (hyvä jos edes tasaisella), ei vaikka olisi kunnon jäähdytin laatikkoöljyille. "3" asennoksi kahvasta, silloin myös lukitsee momentinmuuntimen kun on kolmonen päällä eikä laatikko kuumene yhtä paljon. Ja lisäksi nuo mainitsemasi muutkin edut
Lainaus:
Onko sulla muuten vapaavirtaussuodatin? Jos on, niin sehän imee koneeseen vähen hemmetin paljon kuumempaa ilmaa kuin vakio suodatinboxi, joka ottaa ilmaa ihan koneen etuosasta. Syyläristä tulee kyllä kuumaa, mutta sarjoista tulee tulikuumaa...
|
Jos laittaa vapaavirtaussuodattimen, kannattaisi ja melkein pitääkin tehdä joku kunnollinen lämpökilpi estämään kuuman ilman imemisen suoraan konehuoneesta. K&N:n valmiissa Cherokeen kitissä esim. on lämpösuoja, mutta maksaa ihan hiivatin paljon eli ei järkeä ostaa. Äkkiä sitä taivuttaa alumiinista sopivat seinät kartiosuodattimen ympärille ja poraa reiän mistä imuputki menee läpi.