Viestiketju: Auto uppeluksiin?
Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 30.06.2011, 08:06
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Perät, laatikko ja jakis vetää vettä sisäänsä kun tarjoaa kuuman auton kylmään veteen, eli paineistukset niihin. Moottorin imuilmanotto ylös. Tulpanjohdoiksi sellaiset ettei vettä pääse tulpan ja johdon väliin. Virranjakajan tiivistys tai suorasytkät. Mitä sen flektin on väliä jos kaikki muu on suojattu vesiroiskeilta? Lisäksi kardaanin ja vetarin ristikot vaatii jatkuvaa rasvausta uittamisen jälkeen. Sähköpuolen antureista Timppa jo mainitsikin.
Flektillä sen verran merkitystä, että alkaa helposti remmit luistaan, ku ropeli ottaa vastaan + joskus kuullu, että ropelli taipunu syyläriin kiinni, kun vedessä joutunu antaan koneelle kierroksia. Tietty jos ropellin visko on kunnossa, niin ei noitakaan ongelmia taida esiintyä. Niin ja kyllähän tollainen mekaaninen ropelli myös sotkee konehuonetta vielä helpommin suhteessa, ettei siellä pyöri ropellia ollenkaan.

Eikös virranjakajankin vois paineistaa pienellä paineella???
Vastaa lainaten