Tehdään niitä teollisuuteen meilläkin,niinkuin kaikkea pinnoitukseen ja pintakäsittelyyn kuuluvaa,kun vain joku älyää kysyä,tosin niinkuin lasse epäilikin,harvemmin ja yleensä kovaa kemialista kestävyyttä vaativiin paikkoihin.Itsekkin aikoinaan YIT:n pintakäsittely osastolla leipää tienanneena tullu ruiskutettua jos vaikka minkälaisia koe paloja säiliöihin ja laivateollisuuteen ,eilen illalla viimeksi ruiskutin poly uretaanit jätepakkarin yli,tosin vain viskositeetiltaan maaliluokkaa.
Tuohon auton lattiaan vois olla tosi hyvä aine värillinen epoksi piki,paljon käytetty mm.vesivoimaloiden patoluukuissa ja turbiini pesissä,laivateollisuudessa vesirajan alapuolella, jää elastiseksi ja kuitenkin kestää kovaa kulutusta ja tarttuvuus rautaan on itsessään hyvä,mutta parhaan lopputuloksen saa kuitenkin pohjamaalaamalla epoksi pohjamaalilla.yksi kiinnostava aine on kans tämä synteettinen kumi,mikä leviää samoin ku maalit,korkeapaineruiskulla,telella tai pensselillä(kaoliinisäiliöissä käytetty),mutta lähes kullan hinnoissa.
Tästä tämän verran ja näin äkäisesti mietittynä tuntuis toi epoksipiki olevan kova sana,saa ainakin tikkurilan ja teknoksen tuotteina,normaalista(lassen kotikylän maalifirma)en aivan varma ole,mut normaalilla muuten on kaikki tuotteet ollu mulle ainakin aina mieluisia käsitellä,voihan sitä kysyä tiedustelusta,normal ja Jäppinen Kyösti jos tuntuu siltä...
Ni jäi vielä tuosta epxypiestä senverran hampaankoloon et kun se on reaktiokuivuista,ni voidaan pinoittaa/maalata vahvojakin kalvoja.
-Ei tätä sotaa näin voiteta.pojat..mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa!
Edited by - G280E on 19/02/2004 22:25:13
|