Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat
Maastoautojen turvakehikko voidaan tarvittaessa rakentaa joko osittain tai kokonaan korin ulkopuolelle. Tällöin tulee kuitenkin varmistaa kaarien tukipisteiden kiinnitys myös rungon tai lattian/helman yläpintaan
sekä pääkaaren ristituenta.
|
Mutta mitä tää tarkottaa käytännössä? Onnistuu, jos rakentaa helmat 200mm leveestä palkista, jotta voi vetää pääkaaren alapään ja takatuet sen yläpintaan, vai?
Ja tarkottaako tuo ristituenta, että ulkopuolisiin kaariinkin pitää tehä diagonaali auton läpi, vai riittääkö siihen kiinnityslaput pääkaaresta auton koriin?
Jokseenkin vaan ymmärsin trialin kaarisäännöistä, jotta niiden pohjalta on mahdotonta tehdä siistejä, ulkopuolisia kaaria enää.
Sisäpuolellehan riittää kyllä pääkaari takatuin, ja vaikka pikakiinnityksinmuutamalla pultilla. Siksi ulkopuolisilla kaarilla ei juuri ole mitään väliä, kuhan tekee siistit ja käytännölliset, ja jos meinaa trialia lähtee ajamaan, niin joutuu joka tapauksessa sitten sisälle lisäämään sen "virallisen kaaren".