Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi
Jos remonttia haluaa välttää niin jättäisin tuon hintaluokan VAGit väliin...
|
Taitaa nämä uudemmat olla hieman susia tosiaan. Mutta itsellä oli tuollainen vuoden -88 diesel caddy. Ratakiree 1.6 diesel pata nokalla. Vuosi sillä ajeltiin melkein ilman vikoja. Ja se ainoa vika oli ihan oma syy kun en koskaan katsonut onko vaihdelaatikossa öljyä, koska siellä ei ollut öljyä. Uuden laatikon myötä meno jatkui. Muistelisin että reilu 30tkm sillä veivasin mittariin ja tosiaan ainoa korjaus kohde oli tuo vaihdelaatikko kun siellä ei ollut öljyjä. Senkin olisi välttänyt kun ois katsonut öljyn määrän.
Mutta mitä tuohon menopeliin tulee niin Suzuki Alto. Voiko olla halvempaa menopeliä ja se kulkee melkein bensahöyryillä. Tosin 3 isoa miestä voi olla vähän nihkee ahtaa sinne, mutta takapenkillä voi olla vaikka poikittain. Tuolla summalla saa vielä hienon 2000-luvun menopelin, millä ei välttämättä ole ajettu edes 100tkm. Ja mikä tuollaisessa suikassa voi hajota kun ei niissä taida sähköllä toimia mikään. Melkein aitoa japanilaislaatua, mikä on tehty intiassa. Toki jos matkaa tulee ajettua maantiellä niin Alto ei taida ihan paras vaihtoehto olla?
Mutta jos tuon hintaluokan dieseliä hakee niin niillä on oletettavasti veivattu aika paljon. Itse en silloin ostaisi turbo mallia, koska turbo on yksi hajoava osa lisää. PSA 1.9 vapari kone on taas ihan susi, joten jättäisin myös sillä koneella varustetut autot ulkopuolelle. Taitaa jäädä jäljelle VAG, Ford ja Fiat? Fordit mätänee ja Fiiussa ei taida olla muuta kuin vikaa. Joten VAG-tuote

Skodalta Felicia. Niitä saa tosi halvalla. En tie saako Fabiaa tuolla hinnalla.