HZJ:n ohjaustehostinpumppu probleemaa. Ohjaustehostin on tehostanut jo parivuotta melko kehnosti joten päätin laittaa morkulan huoltoon. Eli tiivisteet vaihtoon jo samalla tutkin mistä johtui huono tehostus. No sisäisesti pumpussa oli kulutus uraa etukannessa siis siinä osassa jossa on akseli kiinni. Muuten lamellit ja pesä näytti hyviltä. Kasasin pumpun ja totesin että ohjaus toimi todella kevyesti yhdellä sormella rattia pyörittäen. Harmikseni huomasin että imupuolen liitos pumppuun vuoti pikkaisen öljyä. No imuputki irti ja pienen tutkimisen jälkeen huomasin että olin laittanut väärän O-renkaan imuputkeen. Toyon varaosapaketissa tulee uudet o renkaat imuputkelle ja virtaussäätöventtiilin korkille. No ne oli mennyt sekaisin, eli pumppu irti ja o-reankaat vaihtoon, uudelleen kasaus ja koekäyttö. No tehostin toimi tallissa hienosti. Kello oli jo yhdeksän ja ajettelin onnistuneet remontin kunniaksi lähteä appiukon luokse saunomaan. Ajoin kaksisataa metriä ensinmäiseen risteykseen niin käännöksessä totesin ohjauksen olevan pirun jäykkä. Lisäsin jengaan koneeseen niin ohjaus keveni. No nyt oon ilmaillut pumpun ja simpukan päästä mutta ohjaus on jäykkä tyhjäkännillä, siis ei tehosta ollenkaan. 3000rpm lasissa tehostin toimii moitteetta. Tuli taas korjattua ehyt auto rikki. Oisko ajatuksia viasta?
|