Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 17.06.2011, 19:33
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Oiskohan se aika laittaa tämäkin ritsa ihmisten ihmeteltäväksi.
Kyseessähän on 1989 mallinen tdic-pajero, huoltoautoksi leimattu pitkä malli. 245000 oli mittarissa ostohetkellä viime syksynä. Alla oli 32" bfg AT ja mukaan tuli jotku leimakumet myös. Luisin ralliratti löytyy kans, on varmaan kallein osa koko autosta.

Melkein heti napattiin motti pois nokalta kytkimen vaihdon takia. No, oli joku kainuulainen tein_ite_seppä laittanut pakoputken kiinni lattaraudalla vaihdelaatikon pulttiin ja sehän oli lohkaissut palan kytkinkopasta. Ehjä koppa porro1-nimimerkiltä hankintaan ja taas mentiin. Pakoputkella ja takalämppärillä heitettiin kuikkaa tässä vaiheessa, pörinät oli mukavat metrin putkella. Samalla käännettiin rääkyvä startinkehä nurin ja loppu rohinat hetkeksi.
Lässähtänyt perä nostettiin jollain romusaabin jousilla ilmaan melkoisella hep-hepviritelmällä jota en tässä edes julkaise. Näillä muutoksilla mentiin vähän aikaa, tehtiin mätähommia ja ottipa se mustan värinkin pintaan kilikolipullosta. Jotain vitosen työvaloja heitin katolle pyörimään ja revin takaa matot pois ja massasin peräloosterin, joka sinänsä oli huono veto näin jälkeenpäin ajateltuna. Mahtaa se massa vaan mädättää pohjaa. Takalasiin tuli palstan tarra muistuttamaan tulevasta rakennussuunnasta.

Tuli joululoma ja kansi porsi, oli kylmä ja vitutti. Lohkolämmitinkin kyrvähti samoilla tulilla, oli viikon vanha vastus. Pajero peiteltiin nimim. mitsusipin alakertavammaisen kakkoskoppasen viereen odottamaan armahtavaa kevätaurinkoa.

Kevät tuli puli puli ja pajerot suli esiin hangesta. Isopahasta napattiin kansi irti ja eihän se ollu halki juur ollenkaan, kaikki esikammiot ja nelonen venttiilien välistä. Hassua miten nuin vain nesteet pääsi sekasin

Milner offroadilta otettiin uutta osaa lavallinen, kantta ja puslaa ja riippua ja sen sellasta. Viime viikolla poistin ne jousiviritykset ja vaihdoin puslia ja muita hilppeitä perään ja vänkärin puolelta norra poikki perkeles. No, nimim. jyrdenilta ehjä lati hankintaan ja silleen. Kansikin oli loppuviimeksi väärä, koneessa on uuden mallin männät joihin tuo tilattu kansi ei käy. Eipä siinä, uusi kansi tilaukseen ja toinen myyntiin/varastoon. Tänään oli kuriiri käyny nakkaamassa kannen perille, joten viikonloppuna alkaa totinen pedon herättely taas.

Muistinkohan kaikki. En varmaan, mutta tästä on hyvä jatkaa kuvien kera, kunhan muistaa kaivaa ne esille ja pistää tänne. Suunnitelmia on ja vaikka kuin paljon, mutta rahaa ja aikaa toteuttamiseen valitettavasti ei.

Jatkoa seuraa.
Laita nyt ihmeessä kuva lähtökohdasta ennenkuin auto on rakenneltu valmiiksi
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten