Joskus 15v ikäsenä alottelin siirtymään uistimista perhoon, ensin lainavehkeillä...Pitkään kesti mutta viime vuodet virvelihommat jääny vähemmälle. Yhteensä jotain jo yli 20 vuotta perhokalastellut. Aktiivikäytössä muuten yhä sama Abu Diplomat 278 kela mikä tuli ekan paketin mukana. Vavat ja siimat ne vaan vaihtuu...Pari muutakin kelaa on, Looppi ja erikoisempi hässäkkä, AirFlon Balance. Vapoja on muutama, käytössä lähinnä 5 luokan Loop, Vissun 6- luokan matkavapa ja Sharpe's Of Aberdeen 7/8. Pintasiimoilla enimmäkseen kalastelen, yks uppoava taitaa olla ...mutta sitä en ees muista milloin oon käyttäny. Painotusta perukkeeseen jos tarvii syvemmälle...
Sitonu oon ite melkein sen ajan mitä kalastellukkin. Salkkukaupalla ei perhoja ole, mutta löytyy ihan onnistuneita.
Reissuja oon tehny enimmäkseen yksin, vaeltanu samalla. Pisimmät oli 5-6pv käsivarressa ja pohjois norjassa. Nuorempana Kuusamon koskia tuli koluttua. Pari kertaa oon Nuortilla käynny. Nykysin ei jaksa kauas lähtee, kun seuralla on tuossa Mäntyharjun reitillä kilsan verran yksityistä koskea, tupa ja sauna. Joku ehkä arvaakin mikä paikka on kyseessä...Tälle kaudelle ehkä olis vielä yks vieraslupa minulla
Nii ja saaliista...Ei nyt kovin kummosia, just mittataimenia ja kirjoja...Ai nii ja yks puolimetrinen harri käsivarresta
Elokuussa on lomaa niin kiinnostas lähteä Keminhaaran latvoille:
http://www.villipohjola.fi/sivustot/...stus_3548.aspx
"...
Joen itäpuolella kulkee heikkokuntoinen metsäautotie, jota ei välttämättä voi kulkea tavallisella henkilöautolla..."- Oliko tuo kutsu?