Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 05.06.2011, 20:16
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko Näytä viesti
käyttikseen vaihdatin virikärjet, oli omat kärjet, mulla ei ole tietoa mitkä avautumispaineet noihin tuli, mutta se ilmeisesti määräytyy sen mukaan koska sumu on hyvä? vaihdon jälkeen käyntiin lähtö on tahmeaa. hieman huono ollut käyntiin lähtemään muutenkin, "yskäsee" kerran ennen kun lähtee.
Jaa "virikärjet", ja miksi??? Nyt kun laitettu toiset kärjet, niin mitä muutit suutinkärjestä? Reikien lukumäärä, reikien kokoa??? Mitään "viritystä" et saa tehtyä pelkällä kärjellä, koska pumppu määrää sen tuoton, suutin ainoastan sen millaisena se moottoriin painetaan!!! Eli pisarakokoa voidaan muokata ja siten sitten palamista...
"yskäisee" ennen käyntiinlähtöä??? Ei kuulosta kovin lupaavalta, enemmänkin huolestuttavalta, jotta moottori tiivistyisi polttoaineella ja siitä sitten "räjähtää" käyntiin, kun pytyissä lainehtii polttoainetta???
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko Näytä viesti
vaihtoehdot on varmaan:
a) ilmaa jossain, paluuputket? luulis että dieselhuollossa kiinnitettäis huomiota tuohon käyntiinlähtöön.
Jos ilmaa ei starttaa, jos starttaa niin ei jaksa käydä, eikä vetoja...
Omat osat ja viriviri, niin eivät jaksa kiinnostua, koska asiakashan on aina oikeassa... Ja tilaa mitä haluaa!!!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko Näytä viesti
b) noissa kärjissä on yleisestiottaen käytetty n. 260bar avautumispainetta, oliskohan mun syöttöpumppu pian eläkeiässä? kilometrejä 580tkm, ei tietoa onko pumppua auottu.
Jos pumppu pelasi aikaisemmin, niin tuo 260bar kuulostaa aika muhkealta paineelta saavuttaa käynnistysvaiheessa. Onko pumpun runko vahvistettua mallia vaiko ihan normi AHU:n runko? Kannattaa tarkastuttaa BOSCH:n varaosanumeron kautta, koska normi runko halkeaa ennakonsäädön kotelostaan jo ihan normipaineillakin...
Se että kilometrejä on, niin tärkeämpää olisi jotta motti on iskussaan, jottei virityksen tuoma lisärasitus pamauta kiuasta solmuun (lisää tehoa, lisää lämpöä -- kuluminen nopeutuu)
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko Näytä viesti
c) hehkut huonot? viime kesänä vaihdettu, tulisko startatessa sen verran enemmän soppaa nyt että hehkun vaikutus huonontunut entisestään?
Ei vaikutusta kesäkeleillä käynnistyvyyteen, koska ei edes toimi näillä lämmöilä. Lisäksi hehku lämmittää ilmaa palotilassa, eikä siten suoranaisesti vaikuta suoraan sytytystapahtumaan, kuten esim. sytytystulppa.
Kun avautumispainetta lisätty, niin käynnistysmäärä tippuu suht rajusti, kun pumppu ei vaan jaksa tehdä painetta, kun ei ole kierroksia tarpeeksi...
Missäs kunnossa akku on ja sitten moottorin maadotus kaapeli??? Tuppaa tuo hehkuongelmakin korjaantua tuota kautta...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko Näytä viesti
tämä nyt on vähän tämmöstä itsekseni ajattelua, kokeilemalla tuota on lähettävä selvittään halvimmasta kalliimpaan. mutta saa vapaasti spekuloida, neuvoa, vittuilla ja tarinoida kokemuksen syvällä rintaäänellä.
ja autohan ei liity mitenkään offroadiin, -98 passat 1,9tdi AHU.
Spekulointiahan tämä, loput mekein tarinointia...
Vittuilut jätän tallille muiden piristykseksi...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten