Vanha pumppu tiputtelee sieltä takaa tulevasta letkusta pikkuhiljalleen dieseliä kankaalle, ja on sanomattakin selvää että öljyt korvaantuu dieselillä hetkessä.. Tuo oire alkoi pikkuhiljaa ahtamisen jälkeen ja nyt ikäänkuin pisteenä i:n päälle on alkanut yläkierroksille vedättessä "rötäämään" oudosti ja ahdot tipahtaa alas ja sen jälkeen yleensä alkaa vetämään taas uudestaan kunnolla..? (kuullostaa että pelistä tippuisi yksi pytty hetkeksi poikkeen) ja ei anna tuolloin savua vaikka syöttöä ruuvais kuinka.
Tosin jo penkkikäynnillä viime talvena peli pätkäisi terävästi yläkierroksilla (n.3400rpm.) ja veti sen jälkeen normaalisti loppuun saakka, penkkiäijä arveli alipainekalvon liikerata häiriöksi tuota. Tosin nyt en usko kalvon voivan aiheuttaa näitä häiriöitä vai voiko?? Kai sen letkun voisi vain tukkia sieltä takaa jos tuon muuten saisi pelaamaan, näkisipä täyttyiskö pumppu dieselillä huohottimeen saakka.
Kalvo on ainaskin ehjä mitä sitä olen imeskellyt letkuista, ja ilmavaivatkin alkaas olemaan pois suljettuja. Ois vaan kivempaa jos peli rokkais kunnolla eikä rupeais jurnuttamaan just kun alkas oleen kivaa.. Pitänee vaihtaa koko motti tuosta mehti bj:stä (3b) kerran tuo uudempi pumputin ei niin huippu ahdetussa ole.
Edit: Ai niin! Tuo uudempi pumppu ei taida saadakkaan muuta voitelua kuin dieselin.. Olenko käsittänyt taas väärin? Silloinhan se istuis siihen siltä osin kuin nenä naamaan! Mutta kertokaa nyt vielä eikö sillä ahdettu motti perus nipan kääntö temppuiluilla toimi kelvollisesti? Sehän on periaattessa samaa tekniikkaa kuin 2h pumppu mitä nyt hivenen lyhkäsempi.