Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 22.05.2011, 02:42
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

Nyt alkoi suunnittelu... Syksyllä ja talvella huomasi että ei siellä paljoa lukkoa enää ole. Muutoin kyllä liikkuu, vielä. Tässä muutaman tunnin olen yrittänyt selvittää asiaa itselleni ja kovin on pirstaleista tieto nii jatkan tätä aikaisempaa aiheitta.

Mietin tässä kolmea vaihtoehtoa:

1. Korjata vanha trac-lock, rebuild kitti, siis kitkalevyt, joita saa alle 100e. Ilmeisesti näissä ei juurikaan eroja vuosimallin ym. mukaan.
- Asennus varmaan vie jonkin aikaa ja jos pajalla teettää tuntityönä niin hintaa tulee.

2. Spartan tai Lockright tms. luncbox lukko. Hinta alk 300e, mutta käsittääkseni ei sovi trac-lockin murikkaan, siis tarvii avoimen perän (open case/ bare open case)
- Noita siis ilmeisesti kahta mallia, alle ja yli 3.55 välitysten + tietenkin vuosimallin mukaisesti vaihtelee, 1986-92 1993-01. Erona että vanhemmat ovat 1.625 ja uudemmat 1.560 "side gear hub" -mikä se nyt sitten suomeksi onkaan.
- Casen hinta olis varmaan jotain 80-120e, eli yhteensä jotain yli 400e tulis maksamaan osat, mutta asennus käsittääkseni ei niin kovin monimutkaista olisi että voi ite tehdä tai pajalla korvausta vastaan...

3. OX, ARB tms kytkettävä lukko...Olis hieno ja varmaan hyvä...mutta hinta kova! Joten...ei ehkä vaihtoehtona jos ei saisi edullisesti käytettyä.

Auto siis ihan käyttöajossa, mutta välillä olis kiva päästä safaroimaan ja satunnaista puunajoa ym. on. Lähinnä siis kiinnostaa tuo vaihtoehto 2.
- Mitähän muuta siinä kannattais perässä päivittää samalla ja mitä pitäisi huomioida. Onko luncboksi lukoissa jotain huomioitavia eroja tai pitäisikö jotain merkkiä/mallia välttää?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten