1. taitaa mennä muutoskatsastuksella vai tarviiko jottai totistuksia/lupia?
-Lapun kera muutoskatsastukseen, 55kw moottorilla.
2. mikä konetyyppi istuu v...tuilemata? vw/audi malli, vuosmalli mistä löytyy moinen... ja mitä vähemmän ohjaimia yms. sähöä sen parempi...
-kaikissa konetyypeissä varmaan vähän soveltelemista laturiden ja ö-suodattimen jalkojen kanssa yms. itsellä AAZ ventosta. laturin korvat uusiksi ja suodattimen jalka audista.
kyseinen moottori tarvii yhden +karvan pumpulle käydäkseen.
joku sanoi joskus että audin kone menis helpoiten, johtuen varmaan siitä että se on jo alunperin pitkittäin.
3. ei ilmeisesti oo toi väliadapteri kummonen tehä mut kuis vauhtipyörä. onko muuta ku volkkarin kiekkoon modifikaatio asetelmalle ja levylle. mikäs/minkä asetelma ja levy sopii parhaiten?
-väliadapteri aika simppeli, 10mm teräslevystä. samurai/413 vaihteisto.
samurain/413 vauhtipyörään vw,n jako ja väliin pien adapteri. suikan levy ja asetelma, centerline pitää edes vähän. startiksi vitaran välitetty startti.
4. sähköllä on notkeet niskat mutkissaki mut onko jotain mitä täytyy ottaa huomioon...?
....
5. vai onko helpoin/edullisin tilata muutossetti ameriikasta...?
-varmaan oli helpoin. mutta nyt jos alkasin ite uusiksi tekemään niin tekisin esim.volvon laatikolla ja volkkarin/audin vauhtipyörällä+ isolla kytkimellä, ja itsetehdyllä kytkinkopalla.
mutta se on sitten mitä siltä hakee. vakio vw moottorilla jollain 33" renkailla ei varmaan kytkimenkään kanssa ongelmia.
itellä 37" pyörät ja 12np + 110hp ahdin niin maantiellä erittäin herkkä luistamaan kytkin.
samurain vaihteisto tuntuu kestävän ihan uskomattoman kovaa runtua!