Näytä yksittäinen viesti
Vanha 19.05.2011, 12:39
JeepTrainee:n Avatar
JeepTrainee JeepTrainee ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: Mäntsälä
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pelmis Näytä viesti
Olenko mä oikeasti ainoa, jota v*****aa aivan suunnattomasti maksaa tyhjästä vaan sentakia, että joku jossain on päättänyt, että on pakko koska joku saattaa saada siitä rahat välistä, tai että "se asia nyt vaan kuuluu olla niin"? Kumpikaan noista EI ole validi perustelu ylihintaselle- ja samaan aikaan ala-arvoiselle palvelulle.

SE oli ainakin tuossa mun aiemmassa viestissä tän jutun pointti.
Et ole ainoa jota vi****aa nää jatkuvasti lisääntyvät ylimääräiset rahastukset kulkuneuvojen käyttöön liittyen. Mutta kaikkein eniten ottaa päähän se kun kaikesta pitää aina vaan tehdä vaikeampaa ja vaikeampaa. Lainkuuliaisen ja rehellisen ihmisen elämää vaikeutetaan vuosi vuodelta kaikenmaailman paperisodan, direktiivien ja lakien osalta niin paljon, että monesti tekee mieli vaan antaa periksi ja unohtaa kaikki autojen katsastukset, verot, ajokortit jne. Epäilisin että tulisi jo halvemmaksi jättää alusta alkaen kaikki kortit ajamatta jos vähääkään enempää tarvitsee kirjaimia korttiin. Ajelen erinäisillä kulkuneuvoilla yli 50 tonnia vuodessa ja 15 vuoden aikana olen joutunut ratsiaa (tai poliisi on pysäyttänyt) noin 5 kertaa ja korttia on kysytty vain 2 kertaa. Vaikka noilla kerroilla olis tullut sakot kortitta ajosta niin aika paljon olisin vielä säästänyt rahaa ja ennen kaikkea vaivaa lainkuuliaisempaan vaihtoehtoon nähden. Munkin ajokortin (vaikka vaan ABC) kirjaimet kun kuitenkin nykyään maksaa kai jo jotain päälle tonnin yhteensä!

Eikä se liikenteessä hölmöily useinkaan ole siitä kortista kiinni (kuka edes muistaa kaikkia vuosien takaisia opetuksia autokoulusta) vaan ihmisten asenteista. Ei se kortti ole tae siitä, että liikennesäännöt osaisi, niitä noudattaisi tai ottaisi selvää jos ei muista miten joku sääntö menikään. Kuinka moni esim. motarilla ajaa peräkärry perässä 80:iä tai pakuksi rekatulla farkulla 100:aa vaikka kortti niihin olisikin. Lisää asenne ja liikennekasvatusta ja vähemmän holhoamista PRKL!

Viimeksi muokannut JeepTrainee : 19.05.2011 12:41
Vastaa lainaten